Opel ożywi Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie nową animacją na swoim stoisku, wprowadzając nieco życia w nieruchome konstrukcje samochodów. Odwiedzający będą mogli tu zobaczyć jak Astra TwinTop, która ma we Frankfurcie swoją premierę, wykonuje Lambadę Cabrio-Coupe, otwierając i zamykając dach. Po naciśnięciu przycisku pięć jego części wykonuje sekwencję precyzyjnie przygotowanych ruchów, wykorzystując w tym celu pięć elektrycznych siłowników, osiem hydraulicznych cylindrów, trzynastu czujników i kinematykę czternastu łączy. Największą zaletą nowatorskiej koncepcji składanego dachu Astry TwinTop jest to, że poszczególne elementy są mniejsze niż w systemach konwencjonalnych i zajmują dzięki temu mniej miejsca w bagażniku.
W pełni automatyczny "taniec" komponentów rozpoczyna się od naciśnięcia przycisku umieszczonego na krawędzi przedniej szyby lub w pilocie w kluczyku. Aby przygotować scenę, pozbawione ramek boczne okna wysuwają się o kilka milimetrów w dół ze swoich mocowań górnych. Następnie klapa bagażnika przechyla się do góry w stronę tyłu pojazdu, zaś przednia część dachu wysuwa się jednocześnie z przednich mocowań. W najbardziej spektakularnej scenie trzy części dachu zwijają się do tyłu, przekręcając się na dwóch łożyskach głównych w pobliżu oparcia tylnej kanapy. W tym samym momencie tylna szyba wysuwa się do przodu z mocowań na tylnych słupkach, a pokrywa umieszczona za tylnymi zagłówkami podnosi się. Trzy części dachu wsuwają się pod nią i układają płasko w górnej części bagażnika. Zanim panel umieszczony za tylnymi zagłówkami i pokrywa bagażnika zamkną się, otwierają się dwie małe klapki osłaniające przerwy pomiędzy tymi elementami a karoserią. W finale niemal 30-sekundowego przedstawienia, boczne okna przesuwają się do właściwej pozycji. Sygnał dźwiękowy powiadamia o ukończeniu dzieła. Procedura otwierania może rozpocząć się jedynie, gdy wewnętrzna ścianka działowa bagażnika jest rozstawiona. Połączona z czujnikiem kontaktowym osłona oddziela w poziomie przedział bagażowy i wyznacza przestrzeń użytkową po otwarciu dachu, zabezpieczając jego panele przed zablokowaniem przez bagaż.
Inżynierowie GM/Opla wyposażyli także Astrę TwinTop we wspomaganie ładowania Easy Load. Dzięki tej innowacji można w pełni wykorzystać pojemność bagażową 200 litrów, dostępną przy otwartym dachu. Po naciśnięciu przycisku poziomo ułożone w bagażniku panele dachowe unoszą się o 25 cm. Ułatwia to wyjmowanie bagażu czy zakupów lub ich układanie pod ochronną ścianką działową.
Czteromiejscowa Astra TwinTop zjedzie z linii produkcyjnej zakładów w Antwerpii, gdzie montowany będzie cały moduł dachu, na początku przyszłego roku.
Komentarze opinie