Reklama

Alfa Romeo na 76. Międzynarodowym Salonie w Genewie

02/03/2006 08:14
Bezsprzecznym bohaterem ekspozycji marki Alfa Romeo jest Projekt 159, przedstawiony we wszystkich swoich formach jako limuzyna, coupe, kombi oraz spider. Włoska marka prezentuje również nową Brerę, która otrzymała silnik 2.4 JDTm 20v o mocy 200 KM, a także bogate i eleganckie wersje Collezione Alfy GT i Alfy 147.
Kliknij, aby powiększyćAlfa 159 Sportwagon będzie dostępna na rynku włoskim od marca, a następnie również na innych europejskich rynkach. Samochód został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro przy współpracy z Centro Stile Alfa Romeo. Pojazd przypomina zwartą sylwetkę typową dla sedana - długość całkowita (4660 mm) dokładnie taka sama - charakteryzuje się płynnymi liniami, które przebiegają przez całą bryłę samochodu, ponadto odpowiednie „cięcie” przy odpowiedniej grze światła i cieni powoduje, że samochód sprawia wrażenie lżejszego i smuklejszego (szerokość wynosi 1828 mm, wysokość 1425 mm, natomiast rozstaw osi to 2700 mm).

Całość tworzy bardzo wyraźny sportowy wygląd bez charakterystycznej dla station wagon “nadwagi” i właśnie ta cecha jest prawdziwą mocną stroną nowego modelu, który przyciąga bardziej tam gdzie inne station wagon przedstawiają znaczne ograniczenia. Dodatkowo do tej charakterystyki Alfa 159 Sportwagon należy dołączyć przestronny bagażnik o „modułowej powierzchni”, który świetnie odpowiada aktualnym potrzebą współczesnego stylu życia.

Samochód jest wyposażony w silnik 3.2 V6 Q4 24 zawory, o maksymalnej mocy 260 KM (191kW) przy 6200 o/m i momencie obrotowym 322Nm (32,8 Kgm) przy 4500 o/m. Osiągi jakie uzyskuje dzięki temu silnik 3.2 V6 to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy oraz prędkość maksymalną 237 km/h.

Zadziwiająco łatwy dostęp do bagażnika (zarówno od strony wewnętrznej jak i zewnętrznej a wszystko to dzięki bardzo zawansowanemu osadzeniu przegubowemu klapy bagażnika), jak w żadnym innym kombi. Dzięki serii zmian w nadwoziu i lepszemu zagospodarowaniu powierzchni pojemność bagażnika wynosi około 445 litrów.

Kliknij, aby powiększyćAlfa Spider tymczasem ma 1830 mm szerokości, 4396 długości oraz 1367 wysokości. W centralnej przedniej części maski została wbudowana tarcza, która stanowi punkt wyjścia dla płynnych linii, które obrysowują reflektory, zawieszając się w części wlotu powietrza.

Wnętrze Alfa Spider jest bardzo komfortowe i wyszukane, dzięki zastosowaniu szlachetnych materiałów i wartościowego wyposażenia (seryjnie montowanego w zależności od wersji): od automatycznej dwustrefowej klimatyzacji do sterowania radiem z kierownicy, poprzez VDC i cruise control.

Spider dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia, klient może wybierać między dwoma silnikami benzynowymi JTS (2.2 185 KM i 3.2 260 KM), połączonymi z dwoma skrzyniami biegów (mechaniczną 6-biegową dla dwóch układów napędowych, automatyczną dla silnika 3.2 260 KM, ten ostatni silni dostępny będzie zaraz po premierze). Oprócz temperamentu, nowy samochód zapewnia doskonała dynamikę jazdy dzięki zastosowaniu zawieszenia przedniego o konstrukcji wysokiego czworoboku i tylnego Multilink. O wysokim komforcie jazdy Alfy Spider decyduje również sportowe ustawienie i nowoczesny zintegrowany napęd Alfa Q4 (dostępny w wersji 3.2 260 KM).

W obszarze bezpieczeństwa należy dodać, że nowy Spider posiada najbardziej wyszukane urządzenia elektroniczne dla lepszej kontroli samochodu: od drogi hamowania po napęd.

Kliknij, aby powiększyćW Genewie zadebiutuje również nowa wersja Alfy Brera, wyposażona w silnik 2.4 JTDm 20v o mocy 200 KM, który uzyskuje maksymalną prędkość ponad 228 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 8,3 sekund.

Silnik Common Rail, który pochodzi od dobrze znanej 20-zaworowej jednostki 2.4 JTD, posiada pięć cylindrów w rzędzie i jest najmocniejszym z rodziny silników JTD wielozaworowych zaprojektowanym w technologii Multijet (moc jednostkowa 84 KM na litr). Nowy zespół napędowy oferuje wiele możliwości. Przede wszystkim dodatkowe wyciszenie w fazie nagrzewania się silnika, mierzone w zależności od poziomu obrotów i temperatury na zewnątrz, a oprócz tego dużą moc (147kW/200 KM przy 4000 o/m) i moment obrotowy (400Nm/40,8 kgm przy 2000 o/m).

Ponadto silnik wyposażony jest w cztery zawory na cylindrze, które są uruchamiane za pośrednictwem popychaczy hydraulicznych i dźwigienek przez podwójny krzywkowy wałek rozrządu w głowicy. Nowy silnik turbodiesel został poddany wielu interwencjom technicznym, a wszystko to, aby polepszyć jego osiągi, moment napędowy przy niskich obrotach i zmniejszenie hałasu oraz odczuwania wibracji.

System Common Rail zastosowany w silniku 2.4 JTDm 20v przewiduje dwie nowe strategie automatycznej kontroli kalibracji i wyrównywania wtryskiwanego oleju napędowego na korzyść wyciszenia akustycznego i odczuwanych wibracji. Oprócz tego w silniku zostały zastosowane zupełnie nowe elementy, jak nowa głowica cylindrów ze zaworami ssącymi o zmniejszonych rozmiarach, a w celu zwiększenia ilości zasysanego powietrza korbowody ze stali ulepszonej o nowym kształcie, które mają podnieść wytrzymałości mechaniczną; kolektor ssący wyposażony został w przepustnicę zamontowaną na jednym z dwóch kanałów ssących w celu kontrolowania mieszania się powietrza wsysanego; przepustnica przeciwwstrząsowa w fazie wygaszenia silnika i chłodnica o wysokim poziomie efektywności - dzięki swojej formie i umiejscowieniu w samochodzie - gwarantuje optymalną temperaturę i gęstość wsysanego powietrza.

Zmianie uległo również urządzenie EGR, odpowiedzialne za kontrolę elektroniczną i schładzanie wydychanych spalin; układ smarowania posiada nową pompę oleju i zewnętrzny wymiennik ciepła (powietrze/olej), służący do chłodzenia oleju. Obwód cieczy chłodzącej posiada inną pompę wody. Istnieje więc długa lista usprawnień i interwencji, których wynikiem jest niezawodny silnik, mocny, o niskim zużyciu paliwa. Rezultaty te są wynikiem innych ustawień sterowania silnika oraz wzrostowi ciśnienia bezpośredniego wtrysku do 1600 bar, a także dzięki nowym nastawom turbosprężarki.

Doładowanie silnika jest realizowane przez turbosprężarkę wyposażoną w turbinę o zmiennej geometrii, co przyczynia się do zwiększenia uzyskiwania mocy silnika wraz z jednoczesnym uzyskaniem bardzo wysokich momentów, także przy niskich obrotach silnika. W zakresie obrotów 1750 do 3500 o/m dostępne jest 90% maksymalnego momentu. Dane te przekładają się na wielką przyjemność jazdy i bardzo dobre osiągi.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do