Reklama

Akcje serwisowe mają wpływ na decyzje kupujących auta

31/01/2006 22:08
Akcje serwisowe, ogłaszane przez producentów samochodów osobowych w związku z wadami pojazdów, mogą mieć bardzo negatywne konsekwencje z punktu widzenia wizerunku danej marki i zniechęcić nawet potencjalnych klientów do kupna wybranego pojazdu. Przynajmniej w krótkiej perspektywie czasu akcje serwisowe osłabiają zaufanie 45% klientów w stosunku do konkretnej marki – wynika z ankiety, jaka została przeprowadzona wśród 2 tys. potencjalnych klientów salonów dealerskich przez niemiecką firmę analityczną Puls.
Negatywny wpływ akcji serwisowych widoczny jest szczególnie w przypadku osób, które chcą nabyć nowe auto. 19,3% respondentów przyznaje, że ogłoszona akcja serwisowa osłabia zaufanie w stosunku do konkretnej marki „bardzo poważnie”, natomiast wśród kolejnych 30,9% ankietowanych – „poważnie”.

Co więcej, wezwanie do naprawy przekłada się również na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Jak przyznaje 5,5% pytanych, jest „bardzo prawdopodobne”, że z powodu ogłoszonej akcji serwisowej wstrzymają się z zakupem samochodu preferowanej marki. Kolejnych 14,5% ankietowanych uważa taki scenariusz za „prawdopodobny”, a jedynie 30% wyklucza taką ewentualność.

Tylko w roku 2004 skierowano do naprawy w Niemczech łącznie około 1,4 mln aut. Jak twierdzą eksperci, wynik za rok ubiegły będzie znów znacząco wyższy.

Na pytanie: „Która marka zwróciła w ubiegłym roku Państwa szczególną uwagę z powodu akcji serwisowych?” 22,8% respondentów wskazało na Mercedesa. Na dalszych pozycjach uplasował się Volkswagen (5,1%) oraz BMW (2,2%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do