Akcje serwisowe, ogłaszane przez producentów samochodów osobowych w związku z wadami pojazdów, mogą mieć bardzo negatywne konsekwencje z punktu widzenia wizerunku danej marki i zniechęcić nawet potencjalnych klientów do kupna wybranego pojazdu. Przynajmniej w krótkiej perspektywie czasu akcje serwisowe osłabiają zaufanie 45% klientów w stosunku do konkretnej marki wynika z ankiety, jaka została przeprowadzona wśród 2 tys. potencjalnych klientów salonów dealerskich przez niemiecką firmę analityczną Puls.
Negatywny wpływ akcji serwisowych widoczny jest szczególnie w przypadku osób, które chcą nabyć nowe auto. 19,3% respondentów przyznaje, że ogłoszona akcja serwisowa osłabia zaufanie w stosunku do konkretnej marki bardzo poważnie, natomiast wśród kolejnych 30,9% ankietowanych poważnie.
Co więcej, wezwanie do naprawy przekłada się również na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Jak przyznaje 5,5% pytanych, jest bardzo prawdopodobne, że z powodu ogłoszonej akcji serwisowej wstrzymają się z zakupem samochodu preferowanej marki. Kolejnych 14,5% ankietowanych uważa taki scenariusz za prawdopodobny, a jedynie 30% wyklucza taką ewentualność.
Tylko w roku 2004 skierowano do naprawy w Niemczech łącznie około 1,4 mln aut. Jak twierdzą eksperci, wynik za rok ubiegły będzie znów znacząco wyższy.
Na pytanie: Która marka zwróciła w ubiegłym roku Państwa szczególną uwagę z powodu akcji serwisowych? 22,8% respondentów wskazało na Mercedesa. Na dalszych pozycjach uplasował się Volkswagen (5,1%) oraz BMW (2,2%).
Komentarze opinie