Jako rozczarowujące niemiecki automobilklub ADAC uznał najnowsze wyniki raportu EcoTest 2006, w którym oceniono 109 modeli samochodów pod względem zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych substancji.
Kliknij, aby powiększyćŻaden z samochodów nie uzyskał dotychczas maksymalnej noty pięciu gwiazdek, która jest wyróżnieniem za wzorowe rozwiązania wpływające na redukcję zużycia paliwa oraz emisję substancji szkodliwych. ADAC uważa, że w zaistniałej sytuacji branża motoryzacyjna będzie miała trudności z realizacją złożonych wcześniej obietnic, które mówią o uzyskaniu do roku 2008 zmniejszenia emisji CO2 do średniego poziomu 140 gramów na km.
ADAC zwraca się z apelem o kontynuowaniem prac nad oszczędniejszymi jednostkami napędowymi, które będą miały podobny poziom emisji spalin do obecnie dostępnych silników benzynowych. W przypadku jednostek wysokoprężnych jest jednak w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia.
Najlepszy wynik w testach ADAC ma jak na razie hybrydowa Toyota Prius, która zdobyła cztery gwiazdki i łącznie 89 punktów. Drugie miejsce przypadło w udziale Volvo V70 BiFuel (gaz ziemny), a trzecie - Hondzie Civic IMA (hybryda). Dopiero na czwartym miejscu, z czterogwiazdkową notą i 80 punktami, uplasował się pierwszy model napędzany tradycyjnym paliwem - benzynowy Mercedes E 200 Kompressor. Piąta była Skoda Octavia 1.6 FSI, a szósta - Toyota Avensis 2.0 D-CAT z filtrem cząstek stałych.
Od roku 2003 ADAC przebadał już w ramach EcoTest 400 modeli należących do sześciu klas. Informacje zawarte w tym zestawieniu mogą być cennym źródłem informacji dla klientów, którzy szukają na rynku modeli jak najbardziej przyjaznych dla środowiska oraz charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa.
Komentarze opinie