Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisze dziś porozumienie z organizacjami przedsiębiorców w sprawie płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego.
Spośród prawie 4 milionów firm abonament płaci zaledwie 168 tysięcy. Daje to kwotę 57 milionów złotych, co stanowi zaledwie 10 pocent sumy uzyskanej w całym roku. Tymczasem zadłużenie gospodarstw domowych i podmiotów gospodarczych z tytułu opłat abonamnetowych wynosi obecnie miliard 800 milionów złotych.
Organizacje pracodawców deklarują, że będą zachęcać swoich członków i pracowników do rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych i terminowego wnoszenia opłat abonamnetowych. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce namawiać przedsiębiorców do tego, aby płacenie abonamentu traktować jako etyczne działanie w biznesie.
Jednocześnie Rada zadeklarowała, że wzmocni w mediach publicznych promowanie tworzenia i rozpowszechniania programów o tematyce gospodarczej, ekonomicznej, dotyczącej samorządności i społeczeństwa obywatelskiego oraz edukacji dzieci i młodzieży.
Wolę podpisania porozumienia wyraziły Business Centre Club, Stowarzyszenie Agro Biznes Klub, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Rzemiosła Polskiego i Polska Konferederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Firmy i przedsiębiorstwa mają obowiązek rejestracji każdego odbiornika radiowego lub telewizyjnego i wnoszenia opłat abonemantowych od każdego z nich. Pieniądze z abonamentu przekładają się na konkretne kwoty wydawane między innymi na tworzenie audycji dla dzieci i młodzieży, filmy historyczne i dokumentalne, audycje edukacyjne i kulturalne, słuchowiska radiowe i nagrania muzyczne.
Komentarze opinie