Reklama

9-proc. udział Fiat Auto w europejskim rynku

22/03/2006 10:18
W lutym sektor samochodowy Grupy Fiat zarejestrował w Europie Zachodniej - punkt odniesienia dla Fiat Auto - prawie 92 tys. pojazdów, co oznacza udział w rynku na poziomie 9% (0,8 punktu procentowego więcej w porównaniu z lutym 2005 i 0,5 więcej w porównaniu ze styczniem 2006). Jest to wzrost ilościowy na poziomie 12,1%, a więc pięć razy więcej niż wzrost rynku (2,3%).
Kliknij, aby powiększyćW rozszerzonej o 23 kraje Europie zostało zarejestrowanych ponad 95 tys. pojazdów Fiat Auto (jest to o 11,5% więcej w porównaniu z lutym 2005 na rynku, który wzrósł o 2,1%), co oznacza udział w rynku 8,8%, o 0,7 punktu procentowego więcej w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego. Na plus wychodzi również porównanie ze styczniem 2006, kiedy udział w rynku wyniósł 8,4%.

Odnotowywany jest wzrost Fiat Auto w wielu krajach. W odniesieniu do największych rynków, np. Niemczech sprzedaż wzrosła o 52,5% w porównaniu z lutym 2005, a udział w rynku wyniósł 2,6%, o 0,9 punktu procentowego więcej w porównaniu z lutym ubiegłego roku. We Francji sprzedaż wzrosła natomiast o 0,7%, a udział w rynku osiągnął 3,5%, co oznacza wzrost o 0,2 punktu procentowego w porównaniu z lutym 2005.

Fiat Punto utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającego się modelu w Europie, z wynikiem ponad 34 tys. rejestracji. Samochód został dotychczas zamówiony przez 180 tys. klientów, z czego 100 tys. w samych Włoszech. Wyniki te pokazują, jak bardzo samochód został doceniony na wszystkich rynkach europejskich.

W Europie Zachodniej, marka Fiat zarejestrowała ponad 69 tys. pojazdów, to jest o 19% więcej w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Również w porównaniu z lutym ubiegłego roku udział w rynku wzrósł o 0,9 punktu procentowego, osiągając wynik 6,7%.

Fiat Panda osiągnął 17 tys. sprzedanych egzemplarzy, co potwierdza jego dominującą pozycję w segmencie samochodów miejskich, a udział w rynku wyniósł 27,4%. Na stałym poziomie utrzymuje się udział Fiata Croma, którego zamówienia osiągnęły wynik 36 tys. egzemplarzy.

Bez oznak wzrostowych, w porównaniu z lutym 2005, utrzymuje się sprzedaż Lancii (nieco poniżej 11 tys. rejestracji) i Alfa Romeo (prawie 12 tysięcy). Obydwie marki zamykają miesiąc z udziałem na poziomie 1,1%. Do dobrych wyników Lancii Musa oraz Lancii Ypsilon należy dorzucić te zdecydowanie pozytywne Alfy 159, której sprzedano w lutym ponad 3,5 tys. sztuk, co oznacza udział w rynku dla tego segmentu na poziomie 2,3%, a portfel zamówień przekroczył 32 tys., również dzięki modelowi Sportwagon, który w sprzedaży jest od dwóch tygodni.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do