W 2005 r. 8% dorosłych Polaków kupiło samochód. 96% z nich nabyło auto używane - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na łącznej próbie 2 010 osób w wieku 15 i więcej lat.
W 2005 r. zakup samochodu częściej deklarowali: mężczyźni (10%), osoby w wieku 18-29 lat (11%) oraz 30-39 lat (14%) a także osoby oceniające swoją sytuację materialną jako średnią (10%). Na nabycie auta w ubiegłym roku zdecydowało się 7% kobiet.
Według TNS OBOP, najczęstszą formą zakupu samochodów używanych w 2005 r. był import prywatny (auto zostało sprowadzone przez ankietowaną osobę lub kogoś z jej rodziny bądź znajomych). Taki sposób nabycia wymieniło 34% respondentów, którzy dokonali zakupu. 18% kupiło samochód bezpośrednio od osoby prywatnej, a 16% zdecydowało się na zakup używanego samochodu na giełdzie. 15% znalazło auto przez ogłoszenie w prasie.
Justyna Sawicka z TNS OBOP: Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że Polacy są bardzo przywiązani do tradycyjnych sposobów zakupu samochodów, takich jak import prywatny, giełda samochodowa czy też ogłoszenia w prasie. Dziwić może bardzo niska popularność Internetu - zaledwie 3% wskazań - jako formy pośrednictwa, dzięki której respondent nabył auto. Bardzo małym zainteresowaniem cieszą się również dealerzy, oferujący używane samochody.
Komentarze opinie