PKS to nie tylko chwalebne karty zapisane w historii polskiego transportu publicznego, ale również cząstka historii naszego kraju, tradycja polskiego przewoźnika. powiedział Minister Transportu i Budownictwa Jerzy Polaczek podczas uroczystości 60-lecia Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej, zorganizowanej 28 kwietnia br. w Warszawie przez Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Samochodowego.
Państwa święto rodzi także osobiste refleksje. Każdy z nas przecież korzystał z usług PKS zarówno w komunikacji dalekobieżnej, jak i połączeniach lokalnych dodał.
W swoim wystąpieniu Minister poinformował o powołaniu Zespołu roboczego do spraw krajowych przewozów drogowych osób. W jego skład wchodzą przedstawiciele Ministerstwa Transportu i Budownictwa oraz pracodawców i związków zawodowych działających w spółkach i przedsiębiorstwach powstałych na bazie przedsiębiorstw Państwowej Komunikacji Samochodowej. Zadaniem Zespołu jest identyfikacja i podejmowanie działań na rzecz rozwiązywania bieżących i długofalowych problemów związanych z krajowymi przewozami drogowymi osób oraz likwidacja sytuacji patologicznych występujących w tej branży, szczególnie nieuczciwej konkurencji ze strony podmiotów działających na rynku przewozowym.
PKS skupia przedsiębiorstwa usługowe zajmujące się transportem publicznym. Do niedawna było to przedsiębiorstwo wyłącznie państwowe, o zasięgu ogólnokrajowym, obsługujące całość autobusowego transportu podmiejskiego i dalekobieżnego. W wyniku transformacji ustrojowej przedsiębiorstwo podzielone zostało na mniejsze firmy. Obecnie pod szyldem PKS funkcjonuje kilkadziesiąt lokalnych firm o różnych rodzajach własności, od prywatnych po podlegające samorządom lokalnym.
Przedsiębiorstwa PKS wykonują najczęściej przewozy lokalne zgodnie z Urzędowym Rozkładem Jazdy, na zlecenie władz gmin, powiatów i urzędów marszałkowskich. W kilkunastu mniejszych miejscowościach w kraju obsługują także komunikację miejską.
Komentarze opinie