Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim stawiają wysokie wymagania świecom zapłonowym. Zapłon musi być zagwarantowany niezależnie od trybu pracy silnika, powinien też działać niezwykle precyzyjnie. Wysokie temperatury wymagają ponadto od świec skutecznego systemu odprowadzania ciepła oraz wysokiej odporności na zużycie. W alfach romeo z silnikami V6 stosowane są wyłącznie platynowe świece zapłonowe Boscha.
Kliknij, aby powiększyćBosch od wielu już lat wiedzie prym w projektowaniu silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim oraz odpowiednich do tego typu silników świec zapłonowych. Kompletny układ wtryskowy i zapłonowy silników V6 montowanych w modelach Alfa 159, Alfa Brera i Alfa Spiker skonstruowany został właśnie przez Boscha. Jest to silnik o mocy 191 kW/260 PS z wtryskiem bezpośrednim (DI) i o pojemności 3,2 litra. Bosch dostarcza do niego także świece zapłonowe typu HR7MPP302 ze spawaną laserowo platynową elektrodą środkową.
W trakcie pracy świece zapłonowe narażone są na wyjątkowe obciążenia. Spawanie laserowe oraz materiały, z których wyprodukowane są świece Boscha gwarantują ich ponadprzeciętną trwałość - czas eksploatacji świec osiąga, a często nawet przekracza 100 tys. kilometrów. Do zwiększonej wydajności świec i do stabilnego spalania mieszanki w silniku V6 przyczyniają się gładka powierzchnia izolatora świecy i specjalnie ukształtowane elektrody.
Bosch jest wiodącym w Europie i na świecie producentem świec zapłonowych na potrzeby wyposażenia fabrycznego oraz rynku wtórnego. Świece Boscha montowane są seryjnie w takich samochodach, jak: Audi, BMW, Cadillac, Citroen, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, GM, Lancia, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volvo i Volkswagen. W świece Boscha są wyposażone także samochody biorące udział w wielu wyścigach samochodowych: Deutsche Tourenwagen Masters DTM, 24-godzinny wyścig w Le Mans, 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring, seria wyścigów Indy-Car w USA czy też rajd Paryż-Dakar. Świece zapłonowe Bosch przeszły wymagające testy nawet w bolidach Formuły 1.
Komentarze opinie