Koncern PSA Peugeot Citroen chce uczynić model 206 produktem o zasięgu światowym, podobnie jak robi to Renault z Loganem, uważa serwis branżowy "Automotive News Europe". Obie firmy już produkują lub będą produkować i sprzedawać swoje auta w rozwijających się krajach świata. Podobne przedsięwzięcie planuje również Volkswagen, który w ramach projektu 3-K pracuje nad niedrogim sedanem.
Peugeot oraz malezyjska firma Naza Corp. produkować będą pięciodrzwiową odmianę modelu 206, który w Malezji oferowany będzie pod marką Naza, a w krajach sąsiednich - jako Peugeot. Jest to element strategii, która zakłada przekształcenie obecnego 206 w niedrogi samochód dla klientów z krajów rozwijających się, podczas gdy w przyszłym roku na rynkach zachodnich pojawi się następca, prawdopodobnie nazwany Peugeot 207.
Przedstawiciele PSA unikają porównań między 206 i Loganem. Z drugiej jednak strony, Peugeot idzie śladem Renault, uruchamiając produkcję samochodu w wielu krajach o niskich kosztach robocizny, np. w Chinach i Malezji. W Chinach 206 ma wejść do produkcji jeszcze przed końcem bieżącego roku. Rzecznik Peugeot, Christian Fabry, powiedział, że francuski koncern "bardzo poważnie" zastanawia się nad opracowaniem wersji 206 sedan, która byłaby oferowana w tych krajach, gdzie preferowane są samochody z kufrem.
Komentarze opinie