Reklama

Światowa premiera Kia Magentis

20/09/2005 08:03
Nowa Kia Magentis ma swoją premierę podczas trwającego we Frankfurcie salonu motoryzacyjnego. Auto, które zastąpi debiutującego w 2000 r. poprzednika, zostało opracowane w ośrodkach badawczo-rozwojowych firmy Kia w Korei, USA oraz w Niemczech.

Nowy Magentis to auto w całości zaprojektowane i zbudowane przez Kia z myślą o gustach klientów na rynku europejskim. Choć w samochodzie zamontowano kilka tych samych komponentów silnika i skrzyni biegów, co w Hyundaiu Sonata, to podkreślić należy, że nowy Magentis nie został stworzony w oparciu o model Sonata, który cechuje się innym rozstawem osi i odmiennym układem zawieszenia. Płyta podłogowa MG, na której zbudowano nowego Magentisa, to konstrukcja w całości opracowana przez firmę Kia i technologicznie odmienna od płyty podłogowej NF Hyundai Sonata, która przystosowana jest do przedniego zawieszenia o dwóch wahaczach poprzecznych i innego rozstawu osi (2730 mm). Płyta MG zostanie również wykorzystana w budowie nowej generacji pojazdu MPV - modelu Kia Carens.

Nowy Magentis jest wyższy o 70 mm (1480 mm), szerszy o 15 mm (1805 mm) - nie licząc odstających klamek drzwi starego modelu - i dłuższy o 5 mm (4735 mm) od swego poprzednika. Zwiększono również o 20 mm rozstaw osi (2720 mm) oraz o 25 mm zmniejszono przedni zwis (935 mm), dzięki czemu auto zyskało przestronniejsze wnętrze oraz większą pojemność bagażnika w porównaniu z poprzednim modelem.

Magentis będzie w Europie dostępny z gamą trzech różnych silników i czterech wersji skrzyni biegów. Nabywcy będą mogli wybierać między jednostką wysokoprężną a dwoma różnymi silnikami benzynowymi. Ponadto dostępne będą pięcio- i sześciostopniowa przekładnia mechaniczna oraz cztero- i pięciostopniowa przekładnia automatyczna.

Auto będzie można zamówić z silnikiem benzynowym V6 Delta o pojemności 2.7 litra, wyposażonym w cztery wałki rozrządu w głowicy. Silnik ten uzyskuje maksymalną moc 188 KM (138,3kW) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 247,1Nm (25,2 kGm) przy 4,000 obr./min. Poziom emisji spalin spełnia europejską normę Euro4. Drugi benzynowy silnik dostępny w ofercie będzie miał pojemność 2.0 litrów, osiągać będzie moc 144,5 KM (106,3kW) przy 6000 obr./min i moment obrotowy 188,8Nm (19,3 kGm) przy 4250 obr./min.

Poza silnikami benzynowymi dostępny także będzie 2.0-litrowy silnik wysokoprężny CRDi. 16-zaworowy o pojemności 1991 cm3 z jednym wałkiem rozrządu w głowicy, wyposażony w wysokociśnieniowy wtrysk paliwa w systemie common rail oraz elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zaawansowanej, zmiennej geometrii (VGT). Spełniająca normy emisji Euro 4 jednostka zostanie standardowo wyposażana w filtr cząsteczek stałych (DPF) i dysponować będzie szacunkową mocą na poziomie 140 KM (103kW) przy 4000 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 305Nm (31,1 kGm) przy wartości obrotów w przedziale 1800-2500 obr/min.

Nowy Magentis trafi w Polsce do sprzedaży w styczniu przyszłego roku. Początkowo auto dostępne będzie z dwoma do wyboru silnikami benzynowymi. Na wiosnę gama silników uzupełniona zostanie o turbodiesla.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do