Reklama

Światowa premiera koncepcyjnego Suzuki Kizashi

22/09/2007 12:44
Na wystawie we Frankfurcie Suzuki prezentuje zapowiedź swojej nowej oferty w segmencie D, w ramach realizacji trzeciej fazy globalnej strategii. W tej fazie podstawowym celem będzie wprowadzenie Suzuki do grona marek o wysokim prestiżu. Innymi słowy Suzuki chce dostarczać samochody, które będą kojarzyły się z wysokim statusem właściciela. Marka Suzuki od wielu lat była na to przygotowywana.
Kliknij, aby powiększyćSuzuki jest świadome tego, że wejście w segment D ma sens tylko pod warunkiem, że firma zaoferuje nowe wartości, których nie proponuje obecnie żaden z konkurentów.

Samochody segmentu D można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to samochody rodzinne o stosunkowo dużych gabarytach, zorientowane na przestronność przedziału pasażerskiego. Druga to pojazdy nieco bardziej dystyngowane, o podwyższonym poziomie wyposażenia i doskonałych osiągach, często o nieco mniejszych wymiarach, ale oferujące wysoki poziom jakości i prestiż.

Suzuki zamierza zaoferować samochód, którego nie da się zakwalifikować do żadnej z tych grup. Za hasłem Suzuki “Way of Life” kryją się takie czynniki składowe marki jak bezpośredniość, wartość, sportowy dynamizm, młodzieńczy duch i ekscytacja. Słowa “bezpośredniość” i „wartość” mówią, że Suzuki oferuje produkty o rozsądnym stosunku ceny do wartości. Określenia “sportowy dynamizm” i “młodzieńczy duch” odnoszą się do wartości emocjonalnych produktów. Natomiast “ekscytacja” wyraża najważniejszy element wartości marki, przekazywany przez Suzuki klientom we wszystkich produktach. Wśród nich “wartość” (innymi słowy poziom satysfakcji klienta wyższy, niż wynikający z ceny produktu), jest nieodłącznym atrybutem produktów Suzuki.

Kliknij, aby powiększyćMożna postawić tezę, że wszystkie obecnie oferowane samochody segmentu D których zaletą jest między innymi przystępność cenowa, są wybierane przez klientów, ponieważ oferują z jednej strony atrakcyjny poziom cenowy, a z drugiej satysfakcjonujące wyposażenie, dobre osiągi, przestronną kabinę czy inne zalety. Ale samochód Suzuki w segmencie D będzie inny.

Suzuki zamierza w nim bowiem zawrzeć silny przekaz emocjonalny, jako sposób zapewnienia satysfakcji klienta na poziomie o wiele wyższym, niż wynikający z ceny. Innymi słowy Suzuki jest pierwszym producentem, który zdecydował się na tak bezkompromisowe połączenie atrakcyjnej ceny i przekazu emocjonalnego w segmencie D.

Sportowy wizerunek wymaga, aby wymiary samochodu pasowały do wysokich osiągów. Samochód segmentu D musi mieć z jednej strony możliwie przestronną kabinę, z drugiej nadwozie musi mieć odpowiednio dynamiczną linię i sportowy styl. Styliści Suzuki bardzo dogłębnie studiowali naturę sportowego, pełnego emocji stylu samochodów segmentu D, by dojść do przekonania, że design nowego samochodu powinien wyróżniać się gracją i dynamizmem.

Kliknij, aby powiększyćPonieważ motywem przewodnim trzeciej fazy globalnej strategii Suzuki jest nadanie marce wysokiego prestiżu, stylizacja nadwozia powinna być dynamiczna, ale nie może w zbyt dosłowny i jednoznaczny sposób podkreślać mocy i sportowego charakteru samochodu. Chodzi raczej o nadanie nadwoziu stylu o indywidualnym charakterze i ducha pasji.

Tym niemniej motyw sportowy, który Suzuki chce zawrzeć w samochodzie segmentu D znajdzie z pewnością wyraz w dynamicznej stylizacji, ale i pewnej elegancji i dystynkcji, a nawet wykwintności. Sportowy i dynamiczny styl musi współgrać z odpowiednimi osiągami, chociaż tak naprawdę najważniejsze jest, jak produkt postrzegany jest przez potencjalnych klientów. Po doświadczeniu z wersją Swift Sport, nadchodzi czas na segment D.

Suzuki wykorzystuje w Kizashi koncepcję napędu na 4 koła, technologię od lat rozwijaną w firmie, aby zapewnić doskonałą dynamikę i prowadzenie. Warto też podkreślić, że samochód będzie charakteryzował się najniższym poziomem emisji dwutlenku węgla (CO2) wśród wszystkich pojazdów segmentu D wyposażonych w napęd na 4 koła.

Kliknij, aby powiększyćPodstawowe dane techniczne Suzuki Kizashi:
Długość całkowita: 4650 mm
Szerokość całkowita: 1950 mm
Wysokość całkowita: 1400 mm
Rozstaw osi: 2850 mm
Silnik: nowo zaprojektowany 2,0 l turbo diesel  
Skrzynia biegów: sekwencyjna, 6-biegowa
Układ napędowy: napęd na 4 koła
Opony: 255/30R21
Koła: 21 cali, aluminiowe, 9-ramienne
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do