W pokazowym modelu C3 City Park firma Citroen zastosowała kompleksowy system wspomagania parkowania - kierowca korzysta z pomocy półautomatycznego urządzenia oraz ze wskazówek wyświetlanych na centralnym ekranie i przekazywanych przez syntezator dźwiękowy. Jak działa układ City Park?
Kierowca uruchamia system detekcji miejsca (z prawej strony automatycznie, z lewej strony za pomocą kierunkowskazu) przyciskiem umieszczonym w centralnym panelu. System detekcji, który działa przy prędkości poniżej 25 km/h, składa się z trzech czujników odległości, umożliwiających precyzyjną lokalizację znajdujących się w pobliżu przeszkód. Czujniki są umieszczone w przednim i tylnym zderzaku pojazdu. Po sprawdzeniu, czy miejsce parkingowe zapewnia wystarczającą przestrzeń manewrową, zostaje uruchomiony sygnał dźwiękowy. W tym momencie, po zatrzymaniu pojazdu, kierowca może wybrać funkcję wspomagania manewru parkowania i rozpocząć manewr. W pełni zwolniony z manewrowania kierownicą prowadzący ogranicza się do jazdy do przodu lub do tyłu, zgodnie z wizualnymi lub dźwiękowymi wskazówkami, które otrzymuje. Automatyczny ruch obrotowy kierownicą jest ciągły i dostosowany do ruchów samochodu. System może zostać wyłączony w dowolnym momencie, na przykład poprzez chwyt za kierownicę, jeżeli kierowca zechce przejąć kierowanie samochodem.
Komentarze opinie