W trzecim kwartale bieżącego roku do sprzedaży w USA i na większości rynków światowych wejdzie model Dodge Caliber, który został zaprezentowany podczas targów branżowych NAIAS w Detroit. Samochód będzie produkowany w odnowionym zakładzie BAP w stanie Illinois. Na rynku północnoamerykańskim Dodge Caliber ma szansę zwrócić uwagę klientów segmentu samochodów kompaktowych i średniej wielkości oraz tych, którzy kupują swój pierwsze lub dopiero drugie auto w życiu. Ma także szansę na zainteresowanie klienteli segmentu samochodów małych i średniej wielkości turystyczno-sportowych (sport-tourer).
W projektowaniu auta ogromną rolę odegrało zapotrzebowanie klienteli na pojazd kompaktowy o wysokiej funkcjonalności i użyteczności wnętrza, które w tym pojeździe pozwala komfortowo przewozić nawet pięć osób, wraz z odpowiednią ilością miejsca na ich sprzęt.
Jako pojazd przeznaczony na rynki światowe, Dodge Caliber 2007 wyposażony jest w nowoczesne silniki i układy przeniesienia napędu, które jak zapewnia producent odznaczają się osiągami, ekonomią paliwową oraz wyrafinowaniem konstrukcyjnym klasy światowej. Niektóre elementy konstrukcyjne zostały przez Chrysler Group zastosowane po raz pierwszy w samochodzie klasy kompaktowej. Jest to pierwszy pojazd Chrysler Group wyposażony w pełną gamę Silnika Światowego oraz bezstopniową skrzynię przekładniową drugiej generacji CVT2. Na rynkach światowych będzie on również dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0. Dodge Caliber to także pierwszy samochód Chrysler Group klasy kompaktowej z możliwością napędu 4x4 oraz układem ESP i kontroli trakcji (układy będą dostępne w terminie późniejszym).
Rozwijając odpowiednio 140, 150 i 170 KM, trzy benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1.8 i 2.0 oraz 2.4 litra z gamy Silnika Światowego należą do najmocniejszych w swej klasie. Dzięki zaawansowanym technicznie rozwiązaniom portów głowicy cylindrów i kolektora dolotowego osiągnięto ambitne cele w zakresie osiągów i oszczędności paliwa. Po raz pierwszy w silniku samochodu kompaktowego produkcji Chrysler Group zastosowano zdwojony układ zmiennych faz rozrządu Dual VVT oraz system zaworów przepływowych w kolektorze dolotowym. Przy niższym zużyciu paliwa Silnik Światowy wytwarza więcej mocy, pracuje ciszej i płynniej niż inne silniki pozbawione tych rozwiązań.
Skrzynia biegów CVT2 jest bezstopniową przekładnią drugiej generacji, która pozwala wykorzystać w pełni potencjał silnika, z wykorzystaniem funkcji AutoStick umożliwiającej ręczną, sekwencyjną zmianę sześciu "symulowanych" przełożeń. W porównaniu do tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów, przekładnia CVT2 daje możliwość zaoszczędzenia około 6-8% zużywanego paliwa.
Dodge Caliber jest pierwszym pojazdem produkcji Chrysler Group z opcją wyposażenia w sterowany elektromagnetycznie system napędu 4x4 ze zmiennym wydatkiem momentu obrotowego. System ten działa automatycznie i niezauważalnie dla kierowcy, zwiększając bezpieczeństwo jazdy i osiągi bez względu na porę roku.
Komentarze opinie