11 stycznia 1994 r. w rejestrze handlowym zanotowano powstanie spółki o nazwie Volvo Auto Polska, która w tym roku obchodzi jedenastą rocznicę. Już w pierwszym roku działalności Volvo Auto Polska sprzedaż nowych samochodów Volvo skoczyła do poziomu 297 sztuk, wobec 197 egzemplarzy w roku 1993, kiedy to sprzedażą zajmowała się jeszcze spółka Fibak Cars. Dziesięć lat później, w roku 2004, poziom sprzedaży Volvo Auto Polska osiągnął 2 202 auta, w więc ponad siedmiokrotnie więcej. Przełomem w działalności firmy było ukończenie w grudniu 2000 r. Domu Volvo - docelowej, reprezentacyjnej siedziby przy ulicy Puławskiej 558/560 w Warszawie. To unikalny w charakterze punkt - oprócz funkcji salonu sprzedaży i serwisu (Centrum Techniczne) pełni także rolę edukacyjną, informacyjną i rozrywkową. Jest miejscem spotkań z dziennikarzami, różnych uroczystości i wydarzeń kulturalnych.
Najlepiej sprzedawanym w Polsce modelem okazało się Volvo V40. Samochód, którego sprzedaż ruszyła na wiosnę 1996 r. wraz z odmianą sedan Volvo S40, natychmiast został doceniony przez klientów. Zapewniał bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa (boczne poduszki powietrzne) oraz oferował kierowcy i pasażerom znacznie wyższy komfort niż auta serii 400, które zastąpił. Do końca produkcji Volvo V40 kupiło 3 228 Polaków. Sprzedaż Volvo S40 była tylko o niespełna 6% niższa i wyniosła 3 050 egzemplarzy.
Komentarze opinie