Iberia Motor Company (IMC), generalny importer samochodów marki SEAT, coraz bardziej koncentruje swoją działalność na rynkach wschodnich.
Głównym celem ekspansji jest teraz Rosja. Chcemy tu rozpocząć sprzedaż Seatów w połowie tego roku. Liczymy, że jeszcze w 2006 r. uda się znaleźć nabywców na 500 sztuk. Chcemy, by za pięć lat sprzedaż wzrosła do około 15 tys. aut na rynku szacowanym na 2 mln nowych pojazdów rocznie - powiedział Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes IMC ds. rynków wschodnich, dodając, że w roku 2008 spółka chciałaby uruchomić tam podstawowy montaż samochodów.
Na Ukrainie sprzedano tymczasem w roku ubiegłym 600 aut marki SEAT oraz 12,5 tys. marki Skoda. W tym roku ma to być odpowiednio 1,5 tys. oraz 17,5 tys. egzemplarzy.
Na rynku polskim firma wiąże duże nadzieje z wejściem nowego Leona. Liczymy na sprzedaż około 2 tys. egzemplarzy, czyli trzy razy więcej niż poprzedniej wersji w 2005 r. Ponadto planujemy sprzedaż 2-3 tys. modeli Ibiza i Cordoba - prognozuje Andrzej Kublik, prezes IMC.
Komentarze opinie