Reklama

Lubuska sieć

KPW Gorzów
01/06/2009 15:39
W lipcu 2008r. na terenie województwa lubuskiego uruchomiony został jeden najnowocześniejszych systemów teleinformatyczny w Polsce. Twórcami projektu są policjanci i pracownicy Wydziału Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp.

Dzięki nowatorskim rozwiązaniom w krótkim czasie informacja o zagrożeniu wywołanym np. klęskami żywiołowymi, atakiem terrorystycznym dociera jednocześnie do kilku stanowisk dowodzenia między innymi do Centrum Zarządzania Kryzysowego, Straży Granicznej, Wojska, Pogotowia Ratunkowego, Policji i Powiatowych Stanowisk Zarządzania Kryzysowego, skąd dalej przekazywane są do pracowników terenowych.

Praca na stanowisku zarządzania została maksymalnie uproszczona. Przekazanie informacji do najodleglejszych miejsc naszego woj. polega na uruchamianiu odpowiedniego pola na monitorze ciekłokrystalicznym.



Prace nad budową systemu rozpoczęto w 2005r. Od tego czasu wszystkie służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo państwa i obywateli w województwie lubuskim wyposażone zostały w nowoczesne stanowiska pozwalające w jednej chwili łączyć się z dowolną jednostką ratowniczą.



9 lutego br. Pani Helena Hatka Wojewoda Lubuski podpisała Zarządzenie nr 21 w sprawie zasad użytkowania radiowych sieci współdziałania i zarządzania przez służby, straże, inspekcje, jednostki samorządu terytorialnego, jednostki służby zdrowia i inne jednostki organizacyjne funkcjonujące na terenie woj. lubuskiego.



Żeby być jeszcze bardziej efektywnym, podnieść swoje kwalifikacje oraz kompetencje Naczelnik WŁiI KWP w Gorzowie Wlkp. podinsp. Mirosław Kędziora wspólnie z przedstawicielami Centrum Zarządzania Kryzysowego LUW przeprowadza szkolenia dla osób pracujących i obsługujących stanowiska dowodzenia wszystkich podmiotów współpracujących.



Szkolenie w zakresie funkcjonowania i wykorzystania Lubuskiej Sieci Współdziałania, utworzonej w celu zapewnienia łączności radiowej pomiędzy abonentami służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, ratownictwo i zarządzanie kryzysowe rozpocznie się :
2 czerwca o godz.10:00 w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim. Wezmą w nim udział 22 osoby z :

WBiZK LUW Gorzów Wlkp., KWP Gorzów Wlkp., UM Gorzów Wlkp., SP Gorzów Wlkp., SP Szpitala Wojewódzki w Gorzowie Wlkp., SP WSPR w Gorzowie Wlkp., N ZOZ w Kostrzynie n/ Odrą, Placówki SG w Kostrzynie n/ Odrą, KMP Gorzów Wlkp., SP Strzelce Kraj., SP Strzelce Kraj., KPP Strzelce Kraj.



Kolejne szkolenia zaplanowano na

3 czerwca- w Lubuskim Oddziale Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim. Weźmie w nim udział 20 osób z :

SP Krosno Odrzańskie, Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Krośnie Odrz., Jednostka Wojskowa Nr 3137 w Krośnie Odrz., LOSG w Krośnie Odrz., Placówka SG w Gubinku, KPP Krosno Odrz., SP Słubice, Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Słubicach, Placówka SG w Świecku, KP Słubice

5 czerwca - w Komendzie Miejskiej Policji w Zielonej Górze, udział w szkoleniu weźmie 20 osób z :

SP Zielona Góra, UM Zielona Góra, WSzW w Zielonej Górze, SP Szpital Wojewódzki w Zielonej Górze, SP WSPR w Zielonej Górze, Jednostka Wojskowa Nr 4408 w Sulechowie, SP ZOZ w Sulechowie, Placówka SG w Babimoście, KMP Zielona Góra, SP Nowa Sól, Wielospecjalistyczny SP ZOZ w Nowej Soli, KPP Nowa Sól, SP Wschowa, N ZOZ we Wschowie, KPP Wschowa.

8 czerwca w Komendzie Powiatowej Policji w Żaganiu, udział w szkoleniu weźmie 20 osób z :

SP Żagań, Jednostka Wojskowa Nr 2423 w Żaganiu, Oddział Żandarmerii Wojskowej w Żaganiu, Komenda Poligonu Dobre n/ Kwisą, SP ZOZ w Żaganiu, KPP Żagań, SP Żary, Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Żarach, Placówka SG w Olszynie, KPP Żary.

9 czerwca – w Komendzie Powiatowej Policji w Świebodzinie udział w szkoleniu weźmie 20 osób z:

SP Świebodzin, N ZOZ w Świebodzinie, KPP Świebodzin, SP Sulęcin, SP ZOZ w Sulęcinie, KPP Sulęcin, SP Międzyrzecz, SP ZOZ w Międzyrzeczu, Jednostka Wojskowa Nr 5700 w Międzyrzeczu, KPP Międzyrzecz
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do