W sierpniu bieżącego roku aż 79,4% w amerykańskim rynku samochodów luksusowych stanowiły auta marek wywodzących się z Europy oraz Japonii - wynika z badań cenionej firmy analitycznej Autodata.
Kliknij, aby powiększyćRezultaty przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych badania dowiodły, że aż czterech na pięciu klientów dokonujących zakupu auta luksusowego wybiera samochód pochodzenia europejskiego lub japońskiego.
Rodzime marki - General Motors, Ford Motor oraz Chrysler - sprzedały w lipcu mniej niż połowę wszystkich małych samochodów na rynku amerykańskim (po raz pierwszy w historii).
Rodzimi producenci za Oceanem poświęcili w latach 90-tych uwagę głównie segmentowi pojazdów typu SUV oraz pick-up, co otworzyło nowe możliwości ekspansji w klasie samochodów luksusowych firmom takim jak Volkswagen, Audi czy Lexus. O coraz mocniejszej pozycji tej ostatniej marki na rynku amerykańskim świadczy np. fakt otwarcia w Kalifornii wartego 75 mln dolarów salonu dealerskiego, wyposażonego m.in. w marmurowe posadzki, pokój gier oraz luksusową kawiarnię z fortepianem.
Rodzimi producenci zapowiadają jednak ofensywę. Cadillac ma nadzieję na poprawę wyników, w czym pomóc ma nowy model CTS oraz szykowany do premiery handlowej Escalade z napędem hybrydowym.
Komentarze opinie