Reklama

Wyniki testów zderzeniowych Landwinda wywołują kontrowersje

22/10/2005 00:46
Odpowiedź na pytanie o poziom bezpieczeństwa, jaki oferuje produkowany w Chinach terenowy samochód Landwind, zależy od tego, który z dwóch przeprowadzonych ostatnio testów zderzeniowych weźmie się pod uwagę - stwierdza serwis "Automotive News Europe". Według niemieckiego stowarzyszenia ADAC, auto miało w przeprowadzonych w ubiegłym miesiącu badaniach "katastrofalne wyniki". Tymczasem mający swoją siedzibę w Holandii europejski importer utrzymuje, że model po wzmocnieniu konstrukcji nadwozia lepiej wypadł w innym teście, jakie przeprowadzili specjaliści z instytutu TUV.

"Dokonamy podobnych modyfikacji we wszystkich autach, łącznie z egzemplarzami już zarejestrowanymi - powiedział dyrektor Landwind Motor, Peter Bijvelds. W Holandii zostało już zarejestrowanych około 100 chińskich aut. Planowane zmiany, które dotyczą kolejnej partii samochodów skierowanych do Europy, obejmą zmiany w konstrukcji kolumny kierownicy oraz w układzie przewodów paliwowych, tak aby model oferował wyższy poziom bezpieczeństwa.

Zdaniem importera, dzięki zapowiadanym zmianom Landwind spełnia wymagania EU. Jednak pewien europejski specjalista w dziedzinie testów zderzeniowych, który widział wyniki badań TUV, nie jest tego taki pewny. "Wygląda na to, że Landwind spełnia niektóre standardy bezpieczeństwa EU - powiedział. Wątpliwości eksperta wzbudza natomiast stopień zabezpieczeń w przypadku uderzenia bocznego oraz konstrukcja kolumny kierownicy.

Warto podkreślić fakt, że standardy badań ADAC i TUV były inne od procedur stosowanych przez specjalistów EU, czy też organizację EuroNCAP.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do