W lubuskim zainaugurowano II rundę Programu Rozwoju Bibliotek
wojewodalubuski.pl
15/09/2011 15:20
W lubuskim zainaugurowano II rundę Programu Rozwoju Bibliotek. Wśród jej uczestników są placówki z małych miasteczek oraz wsi z naszego regionu. Dzięki temu mieszkańcy uzyskają dostęp do Internetu, sprzętu komputerowego oraz będą mieli okazję skorzystać z zajęć oferowanych przez placówki biorące udział w Programie.
13 marca 2009 roku powstało Regionalne Partnerstwo na rzecz Rozwoju Bibliotek w województwie lubuskim. Uroczystość odbyła się w siedzibie Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorzowie Wielkopolskim. Porozumienie sygnował m. in. Jan Świrepo. Podczas spotkania wicewojewoda przypomniał, że wtedy niewiele osób wierzyło w powodzenie tego przedsięwzięcia, a dziś nasze województwo jest pierwsze w Polsce pod względem liczby gmin biorących udział w Programie. Z pomocy korzysta niespełna 90% lubuskich gmin.
W ramach wsparcia bibliotekarze skorzystają ze szkoleń i warsztatów. Placówki mogą otrzymać ponadto granty na realizację najlepszych pomysłów, a także otrzymają sprzęt komputerowy. Co trzeba zrobić aby znaleźć się w programie? Należy stworzyć partnerstwa, w których jedna placówka pełni rolę Wiodącej, a trzy inne są Bibliotekami Partnerskimi. Biblioteka Wiodąca uzyskuje z programu więcej korzyści, ale ma też więcej zobowiązań. Placówki muszą uzyskać zgodę urzędu gminy i złożyć wnioski, które ocenia komisja konkursowa.
Celem programu jest wzmocnienie potencjału bibliotek publicznych znajdujących się na wsiach i w małych miastach Jego budżet to 28 milionów dolarów. Środki pochodzą z pieniędzy, które Fundacja Billa i Melindy Gates przekazała Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Program realizuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, utworzona przez PAFW.
Komentarze opinie