Volkswagen systematycznie zwiększa swoją dominację na europejskim rynku samochodowym - to jedyna marka, która posiada ponad 10-procentowy udział w tegorocznej sprzedaży aut osobowych na Starym Kontynencie.Niemiecki koncern sprzedał od początku roku niemal 1 400 tys. swoich aut, co oznacza 8,2% wzrostu w ciągu roku. Udział marki w europejskim rynku zwiększył się w tym okresie z 9,9 do 10,7% (w październiku wynosił 11,3% rynku). Drugą, po VW, marką jest obecnie Opel, którego auta kupiło od początku roku 1 120 tys. klientów, o 3,6% mniej niż rok wcześniej. Udział Opla w rynku spadł na przestrzeni roku z 8,9 do 8,6%, ale rosnąca sprzedaż w październiku (+7,3%) wskazuje na przełamanie złej passy. Na trzeciej pozycji utrzymuje się Renault z wynikiem 1 115,5 tys. aut, o 11,2% mniejszym niż przed rokiem. Francuski producent zmniejszył udział w rynku o 1,2 pproc., do 8,5%. Czwarta lokata należy ponownie do Forda (1 076,2 tys. aut, -1,3%), który stanowi 8,2% rynku, a dwie kolejne do koncernu PSA: zarówno Peugeot (948,1 tys. aut, -2,3%), jak i Citroen (782,1 tys. aut, -2,6%) odnotowały spadek udziałów rynkowych, odpowiednio z 7,5 do 7,2% i z 6,2 do 6,0%. Na siódmym miejscu umacnia się - w imponującym tempie - Fiat, którego tegoroczna sprzedaż 758,5 tys. aut jest o 22,3% większa niż rok wcześniej. Włoska marka posiada obecnie 5,8% europejskiego rynku (przed rokiem 4,8%). Rosnącą tendencję kontynuują również Toyota (8. lokata, 729,9 tys. aut, +7,7%), Mercedes (9. lokata, 605,2 tys. aut, +2,8%) i zamykające czołową dziesiątkę BMW (562,9 tys. aut, +3,0%). Wśród marek, sklasyfikowanych na dalszych pozycjach listy najchętniej kupowanych w Europie, na uwagę zasługują również dynamicznie zwiększające sprzedaż Alfa Romeo (+10,7%, 0,9% rynku), Chrysler (+10,1%, 0,6% rynku), Saab (+14,1%, 0,6% rynku), Lexus (+96,2%, 0,3% rynku) czy Dacia z rekordowym w skali rynku tempem wzrostu - o 124,8% (0,3% rynku).
Komentarze opinie