W lutym Volkswagen zwiększył swój udział w europejskim rynku plasując się na pozycji lidera.
Według danych opublikowanych przez ACEA, w lutym Volkswagen zwiększył swój udział w europejskim rynku z 8,75% do 10,31% wykazując sprzedaż skumulowaną w ilości 241 265 sztuk, o 20,7% większą niż rok wcześniej i miesięczną w ilości 108 553 sztuk (+15,2% r/r). Dzięki temu marka umocniła się na pozycji zdecydowanego lidera sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie, dystansując rywali, takich jak Renault (205 151 sztuk od początku roku, spadek o 14,4%) oraz Opla (192 270 aut, -3,6%) i Forda (191 156 sztuk, -0,1%). Udział Renault w ogólnoeuropejskiej sprzedaży zmniejszył się na przestrzeni roku z 10,5% do 8,8%, natomiast udziały Opla i Forda pozostały na zbliżonym poziomie (powyżej 8%).
Piątą pozycję zdobył Peugeot (180 203 aut, bez zmian), szóstą - Citroen (156 177 sztuk, -1,5%), siódmą - Fiat (152 837 sztuk, +20,8%), ósmą - Toyota z Lexusem (127 635 aut, -2,4%), dziewiątą - Mercedes (98 881 aut, +3,9%), dziesiątą - BMW (94 547 sztuk, +8,7%). Należy zwrócić uwagę na 1-procentowy wzrost udziału Fiata w rynku w rezultacie dynamicznie rosnącej sprzedaży (w lutym +17,9% r/r, do 72 180 sztuk).
Poza czołówką warto zauważyć rosnącą sprzedaż Dacii (Grupa Renault, +420,8%, do 6 661 sztuk). Ekspansja marek koreańskich wytraciła ubiegłoroczny impet (+2% r/r, do 78 tys. sztuk), nieco większą dynamikę wzrostu sprzedaży (+2,4% r/r, do 313 482 sztuk), wykazały marki japońskie, głównie dzięki Suzuki (+37,5%, do 42 tys. sztuk). Większość producentów odnotowała w tym roku wzrost sprzedaży, zarówno miesięcznej, jak i skumulowanej.
Komentarze opinie