W poniedziałek Komisja Europejska zgodziła się przyznać specjalną częstotliwość, która wykorzystywana będzie przez samochodowe systemy radarowe do wykrywania znajdujących się w pobliżu pojazdu obiektów - poinformował przedstawiciel koncernu DaimlerChrysler, powołując się na prawników w Brukseli. Nowy system monitorujący obszar w odległości 20 metrów od samochodu emitować ma sygnały ostrzegawcze, dzięki czemu kierowca będzie miał czas na uniknięcie ewentualnego zderzenia. DaimlerChrysler jest członkiem konsorcjum, które lobbowało za przyznaniem przez Komisję Europejską specjalnej częstotliwości na potrzeby nowego systemu podnoszącego bezpieczeństwo jazdy. Niemiecki koncern zapowiedział, że będzie pierwszym producentem, który wprowadzi nowe rozwiązanie w swoich autach.
"Dzięki temu jesteśmy dużo bliżej do zrealizowania naszego założenia, którym jest zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków drogowych o 50% do roku 2010 - powiedział Thomas Weber, kierujący działem badawczym i nowych technologii w koncernie DaimlerChrysler.
W USA częstotliwość na potrzeby podobnego systemu została przyznana w roku 2002.
Komentarze opinie