Z końcem lutego Ssangyong Motor, jeden z najszybciej rozwijających się producentów samochodów w Azji, zadeklarował znaczne zwiększenie produkcji i zapowiedział szybkie wprowadzenie kolejnych nowych modeli aut w ciągu najbliższych lat.
W ramach planów rozwojowych, Ssangyong zamierza wprowadzić na rynek sześć nowych modeli w ciągu najbliższych 4 lat, w tym następcę luksusowej limuzyny klasy S: Chairman oraz trzy nowe samochody z napędem na cztery koła, klasy SUV.
Nowa, planowana fabryka, która ma zostać wybudowana w Korei, w Pyeongtaek do 2010 roku, będzie produkować 100 tys. pojazdów rocznie, dzięki czemu łączna zdolność produkcyjna koncernu wzrośnie z dotychczasowych 220 tys. do 320 tys. aut rocznie.
Celem firmy jest zwiększenie udziału w koreańskim rynku motoryzacyjnym do 13% poprzez podniesienie poziomu sprzedaży do 340 tys. pojazdów rocznie do roku 2010 - dwa razy tyle, ile Ssangyong sprzedał w ubiegłym roku na całym świecie. Aby osiągnąć deklarowane cele firma zamierza zainwestować 2 mld USD w rozwój, w tym opracowanie i wdrożenie nowych modeli oraz budowę wspomnianej nowej fabryki w Korei. Kwoty planowane na inwestycje mogą zostać jeszcze dodatkowo zwiększone z przychodów firmy.
W 2005 roku Ssangyong Motor sprzedał poza Koreą Płd. ponad 65 tys. samochodów, z czego aż 45 tys. sprzedano w Europie. Najwyższą sprzedaż na naszym kontynencie odnotowano w Hiszpanii, we Włoszech, Francji, w krajach Beneluksu, Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Największym zainteresowaniem w ubiegłym roku cieszyły się tam modele Rexton i Rodius, co jest odzwierciedleniem globalnych zakupów tych modeli: łączny eksport terenowego Rextona w minionym roku osiągnął niemal 33 tys. na całym świecie, zaś luksusowego, familijnego Rodiusa - prawie 12 tys. sztuk. Z rosnącym zainteresowaniem w 2005 r. spotkał się też nowy, atrakcyjny model Kyron, którego eksport przekroczył 10 tys.
Komentarze opinie