Mało prawdopodobne wydaje się, aby sprzedaż nowych aut osobowych w krajach Europy Zachodniej zrównała się na koniec bieżącego roku z wynikiem zanotowanym w całym roku 2004 - prognozuje firma analityczna JATO Dynamics, według której liczba rejestracji w listopadzie br. spadła o 3,3%. Oznacza to, że rezultat skumulowany wyniósł 13 mln 751 442 sztuki, czyli o 0,1% poniżej poziomu uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W listopadzie wzrost liczby rejestracji zanotowano tylko na Węgrzech, w Szwajcarii, Belgii oraz Szwecji, przy czym największą poprawę zaobserwowano w tym pierwszym kraju (+10,3%). Pięć największych rynków motoryzacyjnych Europy zanotowało w listopadzie spadki, chociaż rezultat skumulowany jest nadal lepszy niż rok wcześniej we Francji, Niemczech oraz Hiszpanii.
Volkswagen utrzymał pozycję najpopularniejszej marki, uzyskując wynik skumulowany lepszy niż rok wcześniej o 2,2%, do 1 mln 378 635 egzemplarzy. W pierwszej trójce znalazło się również Renault oraz Opel/Vauxhall. W rankingu modeli tytuł lidera odzyskała Astra, która w listopadzie znalazła 34 006 nabywców. Drugi był VW Golf (33 420), a trzeci - Ford Focus (32 523). Czwarte w zestawienie Renault Clio zwiększyło sprzedaż o 13,5%, podczas gdy wynik VW Passata był o 28,7% lepszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Golf był tymczasem najchętniej kupowanym autem licząc od początku roku (435 827 egzemplarzy), wyprzedzając Astrę (423 264) oraz Focusa (384 234).
Komentarze opinie