Według danych opublikowanych dziś przez Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów ACEA, całkowita sprzedaż nowych aut osobowych w styczniu b.r. w Europie (w 23 krajach Unii Europejskiej, bez Malty i Cypru i w 3 krajach EFTA (Islandia, Norwegia, Szwajcaria) wyniosła 1 222 564 sztuki, co oznacza spadek o 0,8% (w tym o 0,1% w krajach Piętnastki) w stosunku do stycznia 2004 roku. Na słaby początek roku w Europie złożyły się głównie gorsze wyniki odnotowane w nowych krajach członkowskich UE (-12,7% rok do roku) i krajach EFTA (-4%). Liczba dni roboczych była w zasadzie taka sama w stosunku do stycznia 2004 roku, z wyjątkiem Belgii, Irlandii i Wielkiej Brytanii (o jeden dzień mniej), a także Słowenii (o jeden dzień więcej).
Wyniki zanotowane w pierwszym miesiącu 2005 roku ukazują obraz rynku pełen kontrastów. Wśród pięciu czołowych rynków Wielka Brytania (-8,2%), Niemcy i Włochy (-3,7%) odnotowały spadki sprzedaży, podczas gdy Francja (+6,5%) i Hiszpania (+6,1%) uzyskały wzrost. Spośród 23 notowanych krajów UE, 13 zgłosiło pozytywne rezultaty, wahające się od +25,8% (Słowacja) do 1,5% w Holandii, podczas gdy 10 krajów odnotowało spadki, od 23,7% w Polsce do 0,8% w Grecji. Po raz kolejny Polska została liderem spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie.
Komentarze opinie