Rynek wymiany opon w Polsce zwiększy się w 2007 roku o 7,6% do 11,3 mln sztuk wobec 10,5 mln w 2006 roku, wynika z szacunków firmy Continental Opony Polska (COP). Polska jest obecnie szóstym rynkiem opon w Europie.
Jak powiedział dyrektor generalny COP Piotr Zielak, sprzedaż opon grupy Continental w Polsce powinna być w bieżącym roku o 40% większa niż w 2006 i ilościowo wynieść około 1,7 mln sztuk. Udział naszej firmy w polskim rynku powinien wzrosnąć o 1 punkt procentowy do około 14% - powiedział Piotr Zielak. Obroty firmy powinny wynieść w przybliżeniu 450 mln zł.
Dane globalne opublikowane przez Continental stoją w sprzeczności z liczbami podanymi przez tę firmę w lutym, kiedy to poinformowano, że w 2006 roku w Polsce sprzedano łącznie 8,93 mln opon. Wynika to z zastosowanej innej metodologii: lutowe dane uwzględniały jedynie sprzedaż producentów zrzeszonych w europejskim stowarzyszeniu producentów opon ERMC, natomiast obecnie COP bierze pod uwagę również szacunki dotyczące innych producentów, nie ujawniających wcześniej swych danych o sprzedaży.
COP podał, że do końca 2012 rynek opon osobowych i dostawczych w Polsce powinien rosnąć w tempie 5% rocznie. W 2008 roku wolumen sprzedaży wyniesie 11,8 mln sztuk, a w 2012 - 14,5 mln sztuk. W Europie Zachodniej i Centralnej (uwzględniającym Polskę) rynek ma rosnąć w tempie 3,5% rocznie, a w Europie Wschodniej - 10%.
Ponad polowa (53%) sprzedawanych w Polsce opon stanowią opony letnie, a 47% - zimowe.
Piotr Zielak powiedział także, że w tym roku rynek opon do samochodów ciężarowych wzrośnie o około 15%. Rynek transportowy to najlepszy barometr gospodarki, wzrost sprzedaży opon w tym sektorze dobrze świadczy o kondycji polskiej gospodarki - dodał dyrektor generalny COP.
Komentarze opinie