Reklama

Renault i General Motors Europe przedłużają współpracę

10/05/2006 23:14
Renault i General Motors Europe (GME) przedłużają współpracę w sektorze furgonów i przedstawiają zmodernizowane wersje swoich samochodów dostawczych. Chodzi z jednej strony o kompaktowe furgony Trafic/Vivaro, sprzedawane pod markami Renault oraz Opel i Vauxhall (GM), a z drugiej strony o duże furgony, Master/Movano, sprzedawane odpowiednio pod markami Renault oraz Opel i Vauxhall (GM).
Dzięki sprzedaży ponad 1,2 mln furgonów od momentu rozpoczęcia współpracy między Renault i GM w 1999, umowa ta pozwoliła obu producentom na umocnienie swojej pozycji handlowej na europejskim rynku samochodów dostawczych.

Opierając się na dotychczasowej owocnej współpracy, w celu zapewnienia dalszego rozwoju na europejskim rynku furgonów, przeżywającym intensywny wzrost, Renault i GM Europe przedstawiają nową generację furgonów Trafic/Vivaro faza II i Master/Movano faza III. Oba pojazdy wejdą do sprzedaży we wrześniu.

Od chwili zejścia z taśm pierwszych egzemplarzy w 2001 r. wyprodukowano dotychczas 550 tys. kompaktowych furgonów. Produkowane w zakładach GM Europe w Luton (Wielka Brytania) oraz od 2002 r. w Barcelonie w zakładzie Nissana kompaktowe furgony Trafic/Vivaro odnotowały w 2005 r. rekordową produkcję 164 tys. sztuk (w obu zakładach produkcyjnych), odpowiadającą pełnej mocy produkcyjnej obu fabryk.

Porozumienie między Renault i GM przewiduje również dostawy Mastera, produkowanego przez Renault w zakładzie w Batilly (Francja), dla General Motors Europe, który sprzedaje ten furgon pod nazwą Movano pod dwoma swoimi markami Opel i Vauxhall. Od 2000 r. w Batilly wyprodukowano 660 tys. dużych furgonów. W 2005 r. zakład pobił rekord produkcji w całej swojej historii: 102 430 furgonów.

Współpraca pomiędzy Renault i General Motors Europe rozpoczęła się w grudniu 1996 r. wraz z podpisaniem porozumienia o wspólnym skonstruowaniu kompaktowego furgonu na zasadzie podziału kosztów prac projektowych oraz o wspólnej produkcji tego modelu. Renault i Opel zainwestowały 700 mln EUR w prace projektowe i produkcję, w tym 400 mln w prace rozwojowe oraz 300 mln w inwestycje produkcyjne. Poza pokryciem w równych częściach kosztów inwestycji porozumienie zakładało pewien podział obowiązków. Koncern Renault miał kierować pracami projektowymi i rozwojem oraz dostarczyć silniki, a GM Europe zapewnić produkcję w swoim zakładzie w Luton w Wielkiej Brytanii. W 2001 r. obaj producenci wprowadzili na rynek kompaktowy furgon sprzedawany pod ich własnymi markami: Trafic pod marką Renault, Vivaro - pod marką Opel i Vauxhall

Sukces modelu skłonił Renault i Nissana do zwiększenia mocy produkcyjnych w ramach Aliansu, poprzez uruchomienie jego produkcji w zakładzie Nissana w Barcelonie we wrześniu 2002 r. Od tego momentu porozumienie obejmuje trzech producentów.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do