Reklama

Prestiżowa nagroda za prace nad jednostką TSI

02/02/2006 20:37
Innowacyjny silnik TSI Volkswagena zdobył właśnie kolejne cenne wyróżnienie.
Prestiżowa nagroda imienia Paula Pietscha 2006, przyznawana przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Motor und Sport”, trafiła w ręce dr Rudolfa Krebsa, stojącego na czele pionu rozwoju silników Volkswagena. Jury uznało nowy silnik Twincharger oferowany w modelu Golf GT za „wyjątkowe pionierskie osiągnięcie w sektorze motoryzacyjnym”.

W jednostce 1.4 FSI Twincharger z turbosprężarką i kompresorem osiągnięto redukcję spalania poprzez obniżenie pojemności silnika (downsizing). Takie rozwiązanie powoduje zmniejszenie wewnętrznego tarcia i podwyższenie sprawności działania. Jednak silnik o małej pojemności w ograniczonym stopniu spełnia wymogi aktywnej i bezpieczniej jazdy. Więcej mocy można uzyskać np. poprzez zamontowanie turbosprężarki. Słabością tego typu jednostek są z kolei istotne braki mocy w niskich zakresach obrotów. Rozwiązaniem tego problemu jest kompresor – napędzana mechanicznie turbina zdolna dostarczyć silnikowi dodatkowe powietrze już przy niskich obrotach.

Najnowszy silnik Volkswagena o mocy 170 KM powstał właśnie dzięki połączeniu dwóch systemów doładowania z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa FSI. Wyposażony w jednostkę 1.4 TSI Golf GT spala średnio 7,2 litra paliwa na 100 km, czyli o 20% mniej w porównaniu do wolnossącego silnika o tej samej mocy. Przy spokojnej jeździe spalanie wynosi jedynie 5,9 litra.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do