Innowacyjny silnik TSI Volkswagena zdobył właśnie kolejne cenne wyróżnienie.
Prestiżowa nagroda imienia Paula Pietscha 2006, przyznawana przez niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Motor und Sport, trafiła w ręce dr Rudolfa Krebsa, stojącego na czele pionu rozwoju silników Volkswagena. Jury uznało nowy silnik Twincharger oferowany w modelu Golf GT za wyjątkowe pionierskie osiągnięcie w sektorze motoryzacyjnym.
W jednostce 1.4 FSI Twincharger z turbosprężarką i kompresorem osiągnięto redukcję spalania poprzez obniżenie pojemności silnika (downsizing). Takie rozwiązanie powoduje zmniejszenie wewnętrznego tarcia i podwyższenie sprawności działania. Jednak silnik o małej pojemności w ograniczonym stopniu spełnia wymogi aktywnej i bezpieczniej jazdy. Więcej mocy można uzyskać np. poprzez zamontowanie turbosprężarki. Słabością tego typu jednostek są z kolei istotne braki mocy w niskich zakresach obrotów. Rozwiązaniem tego problemu jest kompresor napędzana mechanicznie turbina zdolna dostarczyć silnikowi dodatkowe powietrze już przy niskich obrotach.
Najnowszy silnik Volkswagena o mocy 170 KM powstał właśnie dzięki połączeniu dwóch systemów doładowania z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa FSI. Wyposażony w jednostkę 1.4 TSI Golf GT spala średnio 7,2 litra paliwa na 100 km, czyli o 20% mniej w porównaniu do wolnossącego silnika o tej samej mocy. Przy spokojnej jeździe spalanie wynosi jedynie 5,9 litra.
Komentarze opinie