Porsche Engineering Group, spółka córka Porsche AG, po czterech miesiącach prac konstrukcyjnych zbudowała dwa pojazdy z rodzaju "dwuosobowych kabrioletów". Prototypy te przeznaczone są do wykorzystywania na polach golfowych i oprócz dwóch wygodnych miejsc siedzących dysponują powierzchnią bagażową, pozwalającą na przewożenie dwóch worków ze sprzętem do golfa.
Ten wyjątkowy pojazd golfowy ma nie tylko logo Porsche na masce, lecz przypomina także w wielu szczegółach samochód terenowy Cayenne, w skali 1:2. Maska silnika, przednie zderzaki, reflektory oraz 20-calowe obręcze kół tego auta o długości 2,7 metra i szerokości 1,25 metra są dokładną kopią elementów Cayenne. Z tyłu, ze względu na otwartą powierzchnię bagażową, nie można było w pełni odtworzyć optycznych cech charakterystycznych dla Cayenne. Jednakże dzięki przejęciu owalnych rur wydechowych, tylnych świateł i oryginalnej krawędzi bagażnika ze stali szlachetnej Golf-Car także w tylnej części przypomina mini-Cayenne.
Rury wydechowe w Golf-Car są jedynie elementem stylistycznym, ponieważ samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 3,2 KM. Zarówno napęd, jak i zawieszenie pochodzą z pojazdu firmy Divaco GmbH z Essen. Maksymalna prędkość wynosi 24 km/h i przy pełnym przyspieszeniu osiągana jest już po dziesięciu metrach. Samochód może przejechać 30 kilometrów przy wyłączonych światłach.
Zanim dwa pojazdy Golf-Car wyglądające jak Cayenne zostały przekazane swojemu właścicielowi, musiały przejść testy na odcinku testowym w centrum konstrukcyjnym Porsche w Weissach. Dopiero, gdy inżynierowie byli z nich w pełni zadowoleni, można je było wysłać w podróż na Majorkę. Tam Hans-Peter Porsche, który zlecił ich wykonanie, będzie eksploatował je od wiosny 2005 roku na polu golfowym Alcanada. Decyzja, czy Porsche Engineering Group będzie montować następne egzemplarze Golf-Car, które pojawiłyby się także na innych polach golfowych na świecie, jeszcze nie zapadła.
Komentarze opinie