Reklama

Po roku 2010 popularność diesli zacznie spadać

24/03/2005 12:38
Jak prognozuje Rinaldo Rinolfi z Centrum Badawczego Fiata, sprzedaż nowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym osiągnie do roku 2010 aż 65% rynku europejskiego, jednak w kolejnych latach popularność diesla będzie spadać, osiągając poziom poniżej 40% po roku 2015. Przyczyną tego trendu ma być wprowadzenie ostrzejszych norm emisji spalin, co spowoduje wzrost kosztów produkcji silników Diesla, a tym samym przełoży się na wyższe ceny aut w salonach dealerskich.

Do roku 2010 ma wejść w życie norma ekologiczna Euro 5, która wprowadza ograniczenia szczególnie w przypadku emisji tlenków azotu. Aby sprostać tym wymaganiom, producenci silników wysokoprężnych dokonać będą musieli kosztowych modyfikacji konstrukcyjnych. Branża motoryzacyjna spodziewa się, że norma Euro 5 wprowadzi ograniczenie emisji NOx do poziomu 0,25 gr/km.

Rinaldo Rinolfi szacuje, że koszty produkcji silników Diesla są o 50% wyższe w porównaniu z jednostkami benzynowymi o podobnych osiągach. Przepisy Euro 5 wymuszą na producentach silników Diesla zastosowanie filtrów cząstek stałych oraz innych usprawnień, co spowoduje wzrost kosztów wytworzenia pojedynczej jednostki nawet do 500 EUR. Jeśli w życie wejdzie spodziewana w roku 2015 norma Euro 6, Rinaldo Rinolfi jest przekonany, że koszty produkcji jednostek wysokoprężnych wzrosną wówczas o kolejne 300-400 EUR za sztukę, dwukrotnie przewyższając tym samym koszt wytworzenia silnika benzynowego.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do