Od października jest w sprzedaży na polskim rynku szósta generacja modelu Toyota Hilux, który do tej pory znalazł na całym świecie ponad 12 mln nabywców i jest drugim najchętniej kupowanym autem japońskiej marki, po Corolli. Program badawczy nowego Hiluxa obejmował próby trwałościowe w terenie prowadzone w Afryce Południowej (również na obszarach wysoko położonych - 2800 m n.p.m.), jazdy z dużymi prędkościami w wysokich temperaturach, podczas których oceniano również komfort podróżowania w terenie (w głębi kontynentu australijskiego), a także testy na znacznych wysokościach, rzędu 4800 m n.p.m. (Andy peruwiańskie) i w upale (47 stopni C, Dubaj). Ostateczny test, którego celem było potwierdzenie, że samochód odpowiada również wymaganiom europejskich odbiorców, pojazd przeszedł na południu Hiszpanii.
Nowy Hilux jest znacznie większy od swojego poprzednika (w przypadku wersji z podwójną kabiną długość samochodu wynosi 5 255 mm, czyli o 400 mm więcej), dzięki czemu jego wygląd odpowiada roli pojazdu przeznaczonego do aktywnego wypoczynku i wypraw w teren. Różnica długości wynika przede wszystkim ze zwiększenia rozstawu osi (teraz 3 085 mm), co w znaczny sposób przyczyniło się do powiększenia wnętrza, ale także poprawy właściwości jezdnych i zwiększenia komfortu odczuwanego przez pasażerów. Również skrzynia załadunkowa jest bardziej pojemna, szczególnie w wersjach z pojedynczą i podwójną kabiną.
W chwili wprowadzenia na rynek, gama wersji Hiluxa napędzana będzie 2.5 litrowym silnikiem Toyoty o zapłonie samoczynnym D-4D 100, z drugiej generacji układem wtrysku paliwa common-rail. Jednostka oferuje moc 75kW (102 KM) przy 3600 o/m oraz moment obrotowy 260Nm (200Nm dla wersji 4x2). Przewidziano trzy wersje wyposażenia: podstawową DLX, DLX+ oraz bogatszą SR. Ustalenie cen na konkurencyjnym poziomie jest efektem dążenia Toyoty do zdobycia znaczącej pozycji w segmencie.
Toyota postawiła sobie za cel sprzedaż w Europie około 25 tys. sztuk Hiluxa w 2006 r.
Komentarze opinie