Bieżącego lata Nissan osiągnie sprzedaż 10 mln samochodów na rynku europejskim. Ten historyczny moment będzie uczczony za pomocą specjalnej oferty limitowanej serii modeli oraz kampanii reklamowej na głównych rynkach europejskich.
Na początku lat 80-tych japoński producent zaprzestał używania w Europie swej eksportowej nazwy, jaką był Datsun, i zaczął wykorzystywać globalnie nazwę Nissan. Od 1984 r do końca kwietnia 2005 r. Nissan sprzedał 9 803 000 aut w 17 krajach Europy.
Przy rozwijającej się gamie samochodów, podczas jednego z najbardziej pracowitych okresów wprowadzania na rynki sześciu nowych modeli, będzie niezwykle trudno określić, w którym kraju zostanie sprzedany 10-milionowy Nissan, a nawet gdzie zostanie wyprodukowany. Może nim być Micra z fabryki NMUK w brytyjskim Sunderland albo Pathfinder z fabryki NMISA w Barcelonie.
W tym roku Nissan zaprezentował już następujące modele: Murano - crossover SUV, całkowicie nowe auto terenowe Pathfinder konstruowaną w Hiszpanii, a także roadstera 350Z. Pick-Up Navara Double Cab miał swą premierę podczas targów w Genewie, a Navara King Cab zadebiutował w maju podczas salonu Barcelona Motor Show. Navara dołączy do produkcji w zakładzie w Hiszpanii obok modelu Pathfider. Jesienią na rynek trafi produkowana w Wielkiej Brytanii Micra C+C.
Największym rynkiem Nissana w Europie jest Wielka Brytania, gdzie w ubiegłym roku sprzedano 105 tys. samochodów. Następnymi są Włochy, Hiszpania, Niemcy oraz Francja. Najszybciej rozwijającym się rynkiem jest Rosja z 28 tys. aut sprzedanymi rok temu.
Komentarze opinie