Nissan przejmuje coraz pełniejszą kontrolę nad dystrybucją swoich aut, rezygnując ze współpracy z importerami w krajach Europy Wschodniej i Skandynawii - informuje serwis branżowy "Automotive News Europe". Konsekwencją przyjętej strategii jest utworzenie dwóch central z siedzibą w Helsinkach i Budapeszcie, którym podlega kilka rynków jednocześnie.
Biuro w Budapeszcie zostało utworzone z myślą o krajach Europy Środkowowschodniej - będzie się ono zajmowało dystrybucją samochodów marki Nissan na Węgrzech i Słowacji, a także w Polsce i Czechach. Drugiemu oddziałowi podlegają tymczasem takie kraje, jak Norwegia, Finlandia, Szwecja oraz Dania. Nissan zatrudnia w obu centralach po około 100 pracowników.
Nissan utworzył również oddział w Moskwie z myślą o wykorzystaniu możliwości, jakie otwierają się dla japońskiego producenta na dynamicznie rozwijającym się rynku motoryzacyjnym w Rosji. W roku 2003 firma sprzedała około 10 tys. pojazdów, a w tym roku ma to być już 50 tys. egzemplarzy.
Komentarze opinie