W przeciwieństwie do swoich azjatyckich konkurentów takich jak Kia Motors, Toyota Motor i Hyundai Motor, Nissan nie zamierza przenosić produkcji do Europy Wschodniej, która oferuje niższe koszty pracy oraz większe rynki zbytu.
Colin Dodge, wiceprezes Nissan Motor Manufacturing, podkreślił w wywiadzie dla agencji Reuters swoje przekonanie co do tego, że główna europejska fabryka koncernu w brytyjskim Sunderland ma szansę zachować swoją konkurencyjność. W roku ubiegłym zakłady opuściło 315 297 samochodów, co stanowi około 20% łącznej produkcji aut w Wielkiej Brytanii.
Aktualnie nie mamy planów przenoszenia się do Europy Wschodniej. Jesteśmy oczywiście świadomi takiej możliwości. Bardzo łatwo jest zamknąć istniejącą fabrykę i otworzyć nową, licząc na uzyskanie pewnych korzyści w perspektywie krótkofalowej. Jednak w Wielkiej Brytanii produkujemy od 20 lat - stwierdził Colin Dodge, dodając: Staramy się również lepiej wykorzystać nasze obecne inwestycje.
Komentarze opinie