:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Najpopularniejsze marki w Europie Zachdniej w 2004 roku

Portal eGorzow.pl 17/01/2005 13:34


Š ACEA
Z najnowszego raportu opublikowanego przez stowarzyszenie ACEA wynika, że w 2004 roku sprzedano w Europie Zachodniej 14 516 879 nowych samochodów osobowych, czyli o 2,1% więcej niż rok wcześniej. Trzeba zaznaczyć, że dobra sprzedaż w grudniu wykazała wzrost o 7,7% (1 043 669 aut) w odniesieniu do ostatniego miesiąca 2003 roku.

Pomimo spadku sprzedaży o 1,1% (1 488 895 aut), najpopularniejszą marką w Europie Zachodniej w 2004 roku zostało Renault. Niepokojące jest to, że francuska firma - jako jedyna spośród pierwszej piątki - odnotowała spadek sprzedaży w grudniu i to aż o 7,5% (103 255 aut). Spadek sprzedaży spowodował jednocześnie utratę udziału w rynku, który wyniósł na koniec roku 10,3% (w 2003 r. - 10,6%).

Na drugiej pozycji w grupie najchętniej wybieranych marek znalazł się Volkswagen. Dzięki grudniowej sprzedaży 109 986 aut , większej o 3,4% niż rok wcześniej, sumaryczny wynik niemieckiej marki - łącznie 1 440 686 aut - wykazał wzrost o 1,6%, przy czym udział w rynku spadł o 0,1% do poziomu 9,9%.

Trzecie miejsce w zestawieniu należy do Opla. Grudniowa sprzedaż w wysokości 95 624 auta, o 6,3% większa niż przed rokiem, pozwoliła marce (po raz pierwszy w ostatnich miesiącach) zwiększyć sumaryczny wynik o 0,1% (1 311 579 aut). Rezultat z 2003 roku był tylko o 975 sztuk gorszy. Tak niewielki wzrost nie pozwolił na zwiększenie udziału w rynku, który wynosi obecnie 9,0%.

Czwartą lokatą szczyci się Ford, który w 2004 roku sprzedał 1 248 115 aut, o 1,7% więcej niż rok wcześniej (1 227 010 aut). Grudzień również dla tej marki okazał się dobrym miesiącem - 78 730 sprzedanych aut oznacza wzrost o 1,4%. Udział marki w rynku jest identyczny, jak przed rokiem i wynosi 8,6%.

Niezmiennie piąta i szósta pozycja należą do przedstawicieli koncernu PSA - Peugeot i Citroena. Dzięki bardzo dobrym wynikom z ostatniego miesiąca: Peugeot wzrost o 6,8% (78 244 auta), Citroen o 5,3% (56 050 aut), obie marki zmniejszyły znaczne straty w porównaniu do 2003 roku. Podsumowując 2004 rok, Peugeot sprzedał 1 148 646 aut (-4,0%) co dało mu 7,9% udziału w rynku, natomiast Citroen sprzedał 887 605 aut (-2,3%), co stanowi 6,1% udziału w rynku.

Siódmą pozycję zajął Fiat. Marka odnotowała spadek sprzedaży w grudniu (-5,6%, 48 153 auta), jak również całorocznej sprzedaży (-1,2 %, 782 429 aut), w wyniku czego spadł również udział w rynku do 5,4%.

Na ósmej lokacie znalazła się Toyota (z Lexusem), która w ostatnim miesiącu 2004 roku sprzedała o 14,7% więcej samochodów niż przed rokiem (47 100 sztuk). Japoński producent nieustannie zwiększa swój udział w rynku: 725 687 sprzedanych w ciągu roku aut oznacza wzrost o 7,1% w porównaniu do 2003 roku, co stanowi 5,0-procentowy udział w rynku (4,8% rok wcześniej).

Na dziewiątym miejscu jest Mercedes, który pomimo dużego wzrostu sprzedaży w grudniu o 21,1% (50 100 aut), zanotował spadek łącznej sprzedaży o 3,9% (689 661 aut). Udział niemieckiej marki w rynku spadł do poziomu 4,8%, z 5,1% rok wcześniej.

Pierwszą dziesiątkę zamyka BMW. Firma z Bawarii odnotowała największy wzrost w miesięcznym ( +23,8%, 53 607 aut) oraz w rocznym zestawieniu (+13,5%, 579 632 auta). Dobre rezultaty pozwoliły BMW na zwiększenie udziału w rynku do 4,0%.

Dwie marki koreańskie utrzymały bardzo dobrą tegoroczną passę sprzedaży. Rekordzistką ponownie jest Kia, której grudniowy wynik wzrósł aż o 90,5% (13 345 aut), natomiast Hyundai zwiększył miesięczną sprzedaż o 56,7% (28 231 aut). Ostatni miesiąc okazał się gorszy dla Daewoo, które sprzedało o 6,2% mniej aut niż w 2003 roku (8 362 sztuki). Łącznie marki koreańskie w 2004 roku sprzedały 590 851 aut, tj. o 26,4% więcej niż przed rokiem. Ich udział w rynku pozostał na poziomie sprzed miesiąca i wyniósł na koniec roku 4,1%.

Producenci japońscy również osiągają coraz lepsze wyniki sprzedaży. W 2004 roku firmy z Japonii sprzedały 1 910 722 auta, czyli o 5,8% więcej w porównaniu do 2003 roku. Najwięcej sprzedała wspomniana już Toyota, następnie Nissan - 366 025 aut (spadek o 8,2%) i Mazda 245 948 aut (wzrost o 18,7%). Japońscy producenci opanowali na koniec 2004 roku 13,2% zachodnioeuropejskich rynków.

Najpopularniejsze marki w Europie Zachdniej w 2004 roku komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Przyjmę ziemię,humus itp. na

Przyjmę ziemię,humus itp. na podniesienie terenu w Chwalęcicach


Zobacz ogłoszenie

Kierowca z C+E w transporcie

Firma transportowa zatrudni kierowcę z kategorią C+E do pracy w transporcie krajowym z możliwością niedalekich wyjazdów do Niemiec (okolice Berlina,..


Zobacz ogłoszenie

Usuwanie gniazd os i

Od ponad 30 lat wykonujemy usługi w zakresie zwalczania szkodników. Dezynsekcja Deratyzacja Dezynfekcja Dezodoryzacja Fumigacja-gazowanie..


Zobacz ogłoszenie

TRANSPORT PRZEPROWADZKI GORZOW

PRZEPROWADZKI PROFESJONALNIE KOMPLEKSOWO KRAJ-EUROPA Z EKIPĄ TRAGARZY LUB BEZ TEL.667-903-199 ZAPRASZAMY NA NASZĄ STRONĘ...


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez egorzow.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Zdzisław Kuźmicki - Kuźmicki Ubezpieczenia z siedzibą w Gorzów Wielkopolski 66-400, Mieszka I Nr 14 lok. 1

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"