Mitsubishi Motors Corporation we współpracy z Instytutem Technologii Przemysłowej Aichi (Kariya, Prefektura Aichi) opracował materiał do wnętrz samochodowych, używając żywicy pochodzenia roślinnego, bursztynianu polibutylenowego (PBS), połączonej z włóknem bambusowym. Dzięki temu zostanie znacznie ograniczona emisja CO2 w ciągu cyklu życia pojazdu.
Części wyprodukowane z tego materiału będą użyte we wnętrzu nowego samochodu segmentu mini, który ma zostać wprowadzony na rynek japoński w 2007 roku. Mitsubishi Motors nazwało tę samodzielnie opracowaną technologię, opartą na żywicy roślinnej (PBS) i bambusowy włóknie "zielony plastik. MMC będzie kontynuować promocję rozwoju przyjaznych dla środowiska materiałów w celu zwiększenia ich praktycznych zastosowań.
W swoich staraniach, aby pomóc zatrzymać globalne ocieplenie, spowolnić uszczuplanie naszych rezerw ropy naftowej i chronić nasze lasy, Mitsubishi Motors planuje zastąpić żywicą roślinną i szybko rosnącymi włóknami roślinnymi materiały takie jak żywice oparte na ropie naftowej i płyty pilśniowe pochodzące z drewna, używane we wnętrzach samochodowych. Użycie tych odnawialnych zasobów pochodzenia roślinnego nie spowoduje żadnego wydzielania CO2 do atmosfery w procesie produkcyjnym. Mitsubishi Motors rozpoczęło opracowywanie materiałów wraz z Instytutem Technologii Przemysłowej Aichi w 2004 roku.
PBS, główny komponent materiału, jest żywicą pochodzenia roślinnego składającą się głównie z kwasu bursztynowego i glikolu butylenowego. Kwas bursztynowy powstanie z fermentacji cukru otrzymanego z trzciny cukrowej lub zbóż. Nowy materiał łączy w sobie włókno bambusa z PBS w celu zwiększenia jego sztywności. Bambus osiąga pełen wzrost w zaledwie kilka lat, w porównaniu z dziesiątkami lat, jakich na osiągnięcie dojrzałości potrzebują drzewa i jako taki może zostać uznany za surowiec odnawialny. Bambus jest rośliną pospolitą i może być uprawiany w wielu rejonach ziemi, takich jak Japonia, Chiny i Południowo-Wschodnia Azja. Użycie zielonego plastiku może prowadzić do dalszych przełomów w wykorzystaniu bambusa jako surowca.
Prototypowe tworzywo zawierające PBS i włókno bambusowe może ograniczyć o 50% emisję CO2 w porównaniu z polipropylenem, szeroko stosowanym plastikiem pochodzącym z ropy naftowej. Poziom emisji lotnych substancji organicznych może zostać również wyraźnie zmniejszony w porównaniu z płytami pilśniowymi przetworzonymi z drewna (w przybliżeniu o 85%).
Poza zielonym plastikiem Mitsubishi Motors podejmuje rozwój środowiskowych technologii zawierających koncepcję MIEV (pojazd Mitsubishi napędzany silnikami montowanymi w kołach) i technologii przyczyniających się do poprawy komfortu Oeko-Tex Standard 100 poświadczony certyfikatem materiał na siedzenie, oczyszczający Bio-Filtr i podsufitka pochłaniająca zapachy. Mitsubishi stara się tworzyć samochody na miarę wieku środowiska naturalnego.
Komentarze opinie