Dacia Logan przebojem wchodzi na rynki nowych aut w Europie Środkowej, pokonując konkurencję i zbliżając się coraz bardziej do Skody, która od lat jest w tym regionie wiodącym graczem - zauważa magazyn "Automotive News Europe". W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Logan zajmował pierwsze miejsce na liście najchętniej kupowanych modeli w Europie Środkowej, zyskując 52 872 klientów. Co ciekawe, rumuńska fabryka w Pitesti nie osiągnęła jeszcze zakładanego poziomu produkcji na poziomie 15 tys. egzemplarzy miesięcznie.
Drugie miejsce przypadło w udziale Skodzie Fabii, która sprzedała się w liczbie 44 739 sztuk, czyli o 18,7% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Całkowita sprzedaż Dacii zwiększyła się ponad dwukrotnie do 57 681 aut, podczas gdy wynik Skody zmniejszył się o 7,5% do 73 389.
Sukces w Europie Środkowej Dacia osiąga kosztem większości innych popularnych marek. Najbardziej straciła grupa Fiat, która w ciągu pierwszego półrocza zanotowała spadek sprzedaży o 51% do 22 528 sztuk. Wynik najchętniej kupowanego modelu w gamie marki Fiat - Pandy - to 8 956 sztuk wobec 20 872 w analogicznym okresie rok wcześniej. Punto znalazł tymczasem 5 156 chętnych (10 924 przed rokiem). Fiat zajmuje obecnie w regionie dopiero ósmą pozycję na liście 10 największych graczy na rynku, z udziałem w wysokości 4,5%, a pierwszą piątkę otwiera koncern Volkswagen (23,8%), przed Renault (20,4%), PSA Peugeot Citroen (9,5%), General Motors (9,4%) i Fordem (6,3%).
W sumie klienci w dziewięciu krajach Europy Środkowej kupili 495 607 nowych aut, czyli o 4% niż w pierwszej połowie 2004 r. (516 411).
Komentarze opinie