Południowokoreańska firma Kia Motors - najszybciej rozwijająca się marka motoryzacyjna w Europie - chce do 2008 r. osiągnąć na Starym Kontynencie sprzedaż na poziomie 500 tys. samochodów. W realizacji tego zamierzenia pomóc ma uruchomienie nowej fabryki na Słowacji. "Po 300 tys. sprzedanych w tym roku aut, w 2006 r. może poprawimy wynik o kolejnych 20%, jednak naszym celem w dłuższej perspektywie jest osiągnięcie pułapu 500 tys. egzemplarzy do roku 2008 - powiedział cytowany przez agencję Reuters Jean-Charles Lievens, pełniący funkcję wiceprezesa Kia Europe.
Nie będzie to zadanie łatwe - jeszcze w 2002 r. Kia sprzedała w Europie około 80 tys. pojazdów. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że marka prowadzi ekspansję we wszystkich segmentach rynku i koncentruje swoje wysiłki na wzmocnieniu sieci dealerskiej.
Fabryka Kii na Słowacji ma być gotowa w grudniu przyszłego roku. Do 2008 r. obiekt będzie w stanie dostarczać 200 tys. aut rocznie, a rok później dojdzie do tego kolejnych 100 tys. Oznacza to, że 40% sprzedawanych w Europie samochodów tej marki będzie produkowanych lokalnie.
Tymczasem dzisiejsza "Rzeczpospolita" zwraca uwagę na coraz ostrzejszą konkurencję ze strony producentów azjatyckich, którzy skutecznie rywalizują z koncernami europejskimi, często dzięki korzystniejszej cenowo ofercie. "W Polsce przybywa azjatyckich firm, które decydują się na uruchamianie w naszym kraju produkcji podzespołów, aby skorzystać z taniej, ale dobrze wykwalifikowanej siły roboczej. Tylko dziewięć firm japońskich do końca 2004 r. zainwestowało w Polsce 900 mln dolarów. Na czele listy jest Toyota z 507 mln USD, a następnie Bridgestone z 221 mln USD - pisze dziennik.
Komentarze opinie