Chiny i Europa Wschodnia są obecnie regionami najbardziej atrakcyjnymi dla branży motoryzacyjnej - uważają autorzy raportu firmy Ernst & Young. Około 40% zachodnich firm motoryzacyjnych ma już fabryki w tej części świata, a kolejne 16% planuje tam zainwestować. Możliwość przeniesienia produkcji z Zachodu rozważa także 39% wszystkich dostawców branży motoryzacyjnej. Podobne inwestycje w Chinach planuje niespełna jedna czwarta wszystkich dostawców.
Najważniejsze rynki zbytu w Europie Środkowej to Rosja, Polska, Czechy i Węgry. Autorzy raportu zwracają jednak uwagę na fakt, że tamtejsi konsumenci chętniej kupują używane auta z Zachodu niż samochody nowe. Do tego dochodzi wyraźnie niski poziom średnich dochodów oraz słaba siła nabywcza. Atuty Polski, Czech, Słowacji, Słowenii oraz Węgier to najniższe koszty produkcji i płacy, wszechstronność siły roboczej, wysokie jej kwalifikacje oraz chęć do pracy.
Komentarze opinie