Zdecydowana większość producentów odnotowała w maju zwiększoną sprzedaż aut osobowych.
W maju sprzedaż nowych samochodów osobowych w Europie wzrosła o 9,6% w stosunku do tego samego miesiąca rok wcześniej, do 1,42 mln sztuk. Zdecydowana większość producentów wykazała wzrost sprzedaży. Najwięcej aut sprzedał Volkswagen (156 993 sztuki, +21,2% rok do roku). Niemiecka marka pozostaje liderem europejskiego rynku z łącznym wynikiem 710 481 sztuk w okresie styczeń-maj 2006 (+15,8%). Na drugiej pozycji uplasował się Opel (127 115 sztuk w maju, +5,2% r/r, łącznie 595 355 sztuk, -3,1%), na trzeciej Ford (odpowiednio: 117 951 sztuk, +5,1% i 566 402 sztuki, -1,2%).
Kolejne miejsca zajęły: Renault (czwarte, w sumie 591 663 sztuki, -10,9%, z czego w maju 117 723 sztuk, -5,2%), Peugeot (piąte, 493 849 sztuk, -2,7%, w tym 96 532 auta sprzedano w maju, -4,7% r/r). Citroen z wynikiem miesięcznym 84 971 sztuk,+5,4% r/r, zajął w majowym rankingu dopiero siódme miejsce, ale biorąc pod uwagę sprzedaż skumulowaną (420 325 sztuk, -0,6%) znalazł się na szóstym miejscu. Siódme miejsce w rankingu sprzedaży skumulowanej zajmuje Fiat (412 194 sztuki, +28,5%), który w maju osiągnął wysoki, 59,9-procentowy wzrost sprzedaży (85 093 auta, szósty wynik miesięczny). Ósma pozycja należy do Toyoty (rezultat sumaryczny: 369 863 auta, +3,4%, miesięczny: 79 108 sztuk, +20,1%), dziewiąta do Mercedesa (odpowiednio: 306 561, +7,6% i 291 989, +6,7%), a pierwszą dziesiątkę zamyka BMW (łącznie 291 989 sztuk, +6,7%, w tym w maju 64 210 aut, +10,8%).
Maj okazał się dobrym miesiącem również dla większości azjatyckich marek (tylko Nissan i Mitsubishi odnotowały spadek sprzedaży).
Komentarze opinie