Richard Parry-Jones, pełniący funkcję wiceprezesa grupy Ford ds. globalnego rozwoju produktu, lubi porównywać główne elementy wykorzystywane w konstrukcji samochodów koncernu do części zestawu klocków Lego Technic.
Dzięki możliwości wykorzystywania uniwersalnych elementów, co przypomina budowanie konstrukcji z klocków Lego, Ford oraz marki wchodzące w skład grupy są w stanie stworzyć różnorodne modele, mając do dyspozycji te same komponenty. Podczas niedawno zakończonego salonu motoryzacyjnego w Genewie Ford oraz marka Volvo zaprezentowały nowe samochody, które są przykładem zastosowania wyżej przedstawionej koncepcji. Ford Galaxy oraz S-MAX mają wspólne 80-85% elementów.
Również Volvo S80 ma wiele wspólnego z tymi samochodami. Mimo to jednak każdy z modeli wygląda inaczej i kierowany jest do innej klienteli. Galaxy i S-MAX to produkty stworzone z myślą o rynku masowym, natomiast samochód Volvo plasuje się w klasie premium.
Koncepcja Forda, która zakłada wykorzystania tych samych rozwiązań technologicznych, ma zastosowanie szersze niż tylko jednen segmentu rynku. Koncern może też wykorzystywać te same jednostki napędowe i przekładnie, jak również układy elektryczne w modelach różnych klas.
Zmierzająca szybko do końca swojego cyklu obecna wersja Forda Galaxy powstała i produkowana jest w ramach współpracy z koncernem Volkswagen, który wytwarzał ten samochód w portugalskiej fabryce Autoeuropa obok siostrzanych modeli Volkswagen Sharan i SEAT Alhambra.
Komentarze opinie