Reklama

6 mln zł na wsparcie pracowników w Lubuskiem

Lubuskie.pl
17/05/2011 14:02
Blisko 6 mln zł z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zostanie przeznaczonych na rozwój pracowników i przedsiębiorstw w naszym regionie. 17.05.2011 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął do realizacji projekty złożone w konkursie otwartym Podziałania 8.1.2 POKL – Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie, w ramach posiedzenia KOP otwartego 25 maja 2010 roku.

Opisy projektów:

GMINA ZWIERZYN

Tytuł projektu – Biorę los w swoje ręce!

Okres realizacji projektu – od 01.06.2011 r. do 31.05.2013 r.

Kwota dofinansowania: 2 431 190,00 zł

Cele projektu – zmiana kwalifikacji zawodowych 20 kobiet i10 mężczyzn - pracowników/osób zwolnionych w ciągu 6m-cy przed przystąpieniem do projektu zakładów podlegających restrukturyzacji w celu umożliwienia tym osobom otwarcia własnej działalności do końca 2011 r.

Grupy docelowe – Grupę docelową stanowić będzie 30 osób (20 kobiet i 10 mężczyzn) mieszkańców z województwa lubuskiego - wg art. 25 Kodeksu Cywilnego, pracowników zakładów restrukturyzowanych, zagrożonych utratą pracy lub których stosunek pracy został rozwiązany z przyczyn pracodawcy max. 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. 1.ZARZĄDZANIE PROJEKTEM zapewni sprawną realizację celów, wszystkich zadań, osiągnięcie zakładanych rezultatów. Personel kluczowy odbędzie 4h szkoleń z równości szans kobiet i mężczyzn. I etap: organizacja Biura Projektu w UG Zwierzyn i wyznaczenie osób do realizacji zadań: kierownik projektu; specjalista ds. rozliczeń; specjalista ds. administracyjnych; specjalista ds. monitoringu i ewaluacji. Do Biura Projektu zostanie zakupiony niezbędny sprzęt. Zarządzanie zapewni nadzór nad wszystkimi etapami projektu, przepływ informacji pomiędzy personelem kluczowym, podejmowanie decyzji. Zatrudnieni zostaną trenerzy szkoleń zawodowych (masażysta, restaurator, stylista), zgodnie z zasadą konkurencyjności. Promocja będzie prowadzona przez: lokalne media, Internet, ulotki, plakaty zgodnie z wytycznymi - zatrudniony specjalista ds. promocji. Zabezpieczenie prawidłowej realizacji projektu – obsługa prawna (umowy) - przygotowanie zabezpieczenia umowy na realizację. 3. Poradnictwo psychologiczne (zajęcia prowadzone przez psychologa, który ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb płci a zwłaszcza kobiet przeprowadzi tzw. trening mentalny - poprawa funkcjonowania osobistego i interpersonalnego. 4. Poradnictwo zawodowe poprzedzi wybór właściwego modułu szkolenia zawodowego. 5. Szkolenia - Ied (miejsce: salon masażu, kosmetyczny): - masażysta - 6 kobiet. Poznanie zasad i nabycie umiejętności masażu: klasycznego, segmentarnego, limfatycznego, przyrządowego; endermologii (wynajęte urządzanie); - restaurator – 6 kobiet i 4 mężczyzn; teoria wyboru konsumenta, podstawy prawa gospodarczego, system HACCP w gastronomii, zagadnienia dotyczące Sanepidu, elementy technologii żywienia, zagadnienia z zakresu savoir vivre, elementy sztuk: barmańskiej, kelnerskiej, baristy, sommelierskiej, organizacja imprez zbiorowych; Zorganizowanych będzie 6 tzw. wyjść studyjnych (praktyka) do restauracji; - wizażysta – kosmetyczka – 10 kobiet: stylizacja paznokcia, pielęgnacja twarzy i ciała (maski, henna itp.), kolor i jego oddziaływanie na nasze życie, analiza kolorystyczna, wizaż, stylizacja (salon kosmetyczny); - przedsiębiorczość - 20 kobiet i 10 mężczyzn. Na potrzeby szkoleń zostanie zakupiony sprzęt: rzutnik multimedialny, aparat cyfrowy, kamera, 15 laptopów, tablica. Dla każdego BO zostaną opracowane materiały szkoleniowe zawierające kompendium wiedzy. Ww. zajęcia prowadzone przez osoby z najwyższymi kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym w danym zakresie (do umów o dzieło załączone zostaną kwalifikacje). 6. Doradztwo – realizowane w formie konsultacji indywidualnych i spotkań grupowych. Każdy BO – skorzysta z 11h doradztwa indywidualnego. 7. Dystrybucja i kontrola wydatkowania środków finansowych. Po złożeniu ich, Komisja Oceny Wniosków (4 członków, w tym Przewodniczący i obserwator z IP), zgodnie z regulaminem oceni wnioski. Prace KOW odbędą się po złożeniu wniosków i trwać będą 10h/dzień. Wartość dodana: 1. Kompleksowość oferowanego wsparcia pozwalającego podniesienie kwalifikacji i na otwarcie własnej działalności (20 kobiet i 10 mężczyzn) 2. Wzrost konkurencyjności BO na rynku pracy (20 kobiet i 10 mężczyzn) 3. Upowszechnienie pozytywnego wizerunku UE i możliwości zmiany nastawienia osób sceptycznych (zmiana nastąpi poprzez ich udział w projekcie lub uzyskanie wiedzy o efektach projektu finansowanego z EFS). Dzięki temu uzyskana zostanie TRWAŁOŚĆ PROJEKTU, a w BO wytworzy się potrzeba własnego rozwoju i świadomość konieczności rozwoju własnej firmy tak być konkurencyjnym na rynku pracy.

GFK POLONIA SP.Z O.O

Tytuł projektu – Czas na zmiany strategiczne zarządzanie zmianą w podregionach województwa lubuskiego

Okres realizacji projektu – od 01.07.2011 do 31.08.2012

Kwota dofinansowania: 1 043 380,00 zł

Cele projektu – Celem ogólnym projektu jest wzmocnienie potencjału pracodawców i pracowników przechodzących procesy modernizacyjne i adaptacyjne, partnerów społecznych, JST, instytucji rynku pracy, organizacji pozarządowych i lokalnej społeczności woj. lubuskiego w przechodzeniu przez procesy adaptacyjne i modernizacyjne oraz efektywnym radzeniu sobie w sytuacji zmiany gospodarczej poprzez dostarczenie pakietu badań, rekomendacji i prognoz służących efektywnemu wdrażaniu rozwiązań w zakresie zarządzania zmianą.

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. I. Zarządzanie projektem (LIDER + PARTNER) Monitoring będzie polegał na systematycznym przeglądzie i analizie działań prowadzonych w projekcie (ze szczególnym naciskiem na monitorowanie postępów w zakresie osiągnięcia celów i rezultatów projektu). W efekcie na bieżąco formułowane będą rekomendacje działań korekcyjnych. Wnioski będą publikowane w postaci raportów (początkowego, okresowego i końcowego). Ewaluacja będzie prowadzona w oparciu o ankiety oraz kwestionariusze ewaluacyjne. II. Przeprowadzenie prac badawczych - "Badanie nastrojów gospodarczych" – opracowanie i przeprowadzenie części ankieterskiej badania (LIDER) Badanie będzie realizowane w ramach 4 pomiarów prowadzonych raz na kwartał.

W każdym z nich dotrzemy do 800 respondentów z populacji gospodarstw domowych i 800 z populacji przedsiębiorstw. Łączna wielkość próby to 6400 wywiadów. Rezultaty działania II i III - wyniki badań i prognozy zostaną zaimplementowane w interaktywnym narzędziu wdrożonym w działaniu V. III. Przeprowadzenie prognoz - prognoza przewidywanych zmian sytuacji gospodarczej i tendencji rozwojowych w województwie lubuskim – opracowanie części prognostycznej (PARTNER). Opracowany zostanie zestaw prognoz dotyczący sytuacji województwa w obszarze atrakcyjności inwestycyjnej, rozwoju branż i rynku pracy, z uwzględnieniem odmienności funkcjonowania i sytuacji kobiet i mężczyzn. IV. Zestaw działań zaradczych–rekomendacje dotyczące przygotowania procesów adaptacyjnych i zarządzania zmianą-opracowanie rekomendacji (PARTNER). Wypracowane zostaną działania zaradcze w formie rekomendacji z zakresu przygotowania procesów adaptacji do zmian czynników finansowo-ekonomicznych i sytuacji na rynku pracy, informujące o technikach zarządzania zmianą i zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach. V. Wdrożenie interaktywnego narzędzia, służącego do prognozowania koniunktury województwa lubuskiego oraz analizy bieżącej kondycji i konkurencyjności firmy na poziomie regionalnym (PARTNER). Analiza i badanie z pkt. II i III pozwolą na opracowanie profesjonalnego, interaktywnego narzędzia informatycznego dostępnego w ramach portalu projektu i udostępnionego jako multimedialne wydawnictwo na CD. Narzędzie będzie źródłem informacji dla partnerów społecznych i organów JST, organizacji pozarządowych etc, przydatnym w opracowywaniu i wprowadzaniu w życie działań pomocniczych. VI. Lokalne Forum Współpracy ma wypracować dostosowaną do potrzeb przedsiębiorców, pracowników, samorządów, instytucji rynku pracy oraz organizacji pozarządowych i społeczności lokalnej strategię radzenia sobie w sytuacji zmiany gospodarcze oraz adekwatne instrumenty reagowania na zmianę. Forum polega na zorganizowaniu przez Lokalnych Animatorów spotkań grup roboczych w 2 podregionach województwa lubuskiego (grupa 8 Animatorów - 1 dla podregionu). W ich trakcie przedstawiciele ww. podmiotów (po 30 przedstawicieli w grupie roboczej, Lokalni Animatorzy zwrócą uwagę na zapewnienie równości płci na etapie wyboru uczestników forum) wypracują zestaw instrumentów zaradczych i strategię postępowania wobec zmiany, która zostanie opublikowana w formie raportów i upowszechniona. VII. Upowszechnianie wyników prac analitycznych (LIDER + PARTNER) Upowszechnianie nastąpi poprzez działanie portalu internetowego z aktualnymi wynikami analiz zmian sytuacji gospodarczej dostępnymi dzięki implementacji narzędzia informatycznego. Organizacja konferencji podsumowującej działania w podregionach oraz panel dyskusyjny z udziałem ekspertów w obszarze wdrażania i zarządzania zmianą gospodarczą.

WOJEWÓDZKI ZAKŁAD DOSKONALENIA ZAWODOWEGO W GORZOWIE WLKP.

Tytuł projektu – Nowy start

Okres realizacji projektu – od 01.06.2011 do 30.04.2013

Kwota dofinansowania: 2 193 082,00 zł

Cele projektu – wsparcie osób zwolnionych/przewidzianych do zwolnienia/zagrożonych zwolnieniem z pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, zatrudnionych u pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i modernizacyjne dzięki umożliwieniu 48 kobietom i 24 mężczyznom uczestnictwa do końca 2011r., w poradnictwie psychologicznym, szkoleniach i poradnictwie zawodowym, doradztwie indywidualnym i grupowym, szkoleniu umożliwiającym uzyskanie wiedzy do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej, przyznaniu wsparcia finansowego i pomostowego przez 6/12m-cy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Grupy docelowe – Działania projektu obejmą 48 kobiet i 24 mężczyzn-pracowników firm podległych restrukturyzacji w celu umożliwienia im przekwalifikowania/zdobycia nowego zawodu/założenia firmy.

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. 1. Zarządzanie projektem: odpowiedzialny kierownik projektu. Za promocję specjalista. ds. promocji: kampania w mediach lokalnych, informacje na stronie internetowej wnioskodawcy, plakaty, ulotki. Specjalista ds. administracji - odpowiedzialny za kontakt z BO, udzielanie informacji w biurze projektu, zbieranie kwestionariuszy rekrutacyjnych, obsługę biurową szkoleń i doradztw, przyjmowanie wniosków o wsparcie inwestycyjne i pomostowe. Monitoring i ewaluacja-odpowiedzialny specjalista ds. monitorowania i ewaluacji: sprawdzenie i ocena jakości wykonanych działań, sporządzanie raportów z realizacji projektu i PEFS, przygotowanie sprawozdań kwartalnych, kontrolę BO, którzy otrzymają dotacje w sposób ciągły przez 12m-cy od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Za realizację rozliczeń odpowiedzialny będzie specjalista ds. rozliczeń. W celu podniesienia świadomości kadry na temat realizacji zasady równości podczas trwania projektu zostanie przeprowadzone szkolenie z tego zakresu. 3. Poradnictwo psychologiczne - 20h (w 4 grupach po 18 osób 4. Poradnictwo zawodowe: przekazanie 48 kobietom i 24 mężczyznom podstawowej wiedzy na temat kształtowania kariery zawodowej, praktycznych umiejętności pisania CV i listów motywacyjnych, rozpoznanie własnych predyspozycji i oczekiwań zawodowych, nabycie umiejętności zdobywania informacji zawodowych, poznanie i zrozumienie trendów na rynku pracy, nabycie umiejętności opracowania szczegółowego planu działania i jego realizacji. Na tej podstawie powstanie Indywidualny Plan Działania BO. Po tych zajęciach na podstawie IPD osoby zostaną skierowane na szkolenia zawodowe. 5. Szkolenia: ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych jest jednolitym uznawanym w całej Europie certyfikatem, potwierdzającym, że jego posiadacz zdobył wiedzę w zakresie podstawowych pojęć technologii informatycznej oraz praktycznych umiejętności obsługi komputera. Magazynier - w tym nauka jazdy na wózku widłowym, wymiana butli: szkolenie na uprawnienia do obsługi wózka widłowego i wymiany butli. Kurs zakończony egzaminem: pielęgnacja zdrowia i urody (wizaż, stylizacja, masaż, aromatoterapia), aranżacja ogrodów teoria i komputerowe projektowanie terenów zielonych i ich pielęgnacja. Gastronomiczny - nauka przygotowania i podania regionalnych potraw. Sprzedawca: szkolenia przygotowujące do pracy jako sprzedawca, połączone z nauką obsługi kasy fiskalnej. Przedsiębiorczość – szkolenia z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Szkolenia odbywać się będą u wnioskodawcy w Gorzowie (budynek dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych) lub w wynajętych salach. 6. Wsparcie finansowe i Doradztwo - Zadanie dotyczy 17 kobiet i 13 mężczyzn, zakładających firmę: Dla każdego BO doradztwo indywidualne i grupowe w oparciu o Indywidualny Plan Działań danej firmy i jej biznes plan. Przewidziano doradztwo indywidualne. Komisja Oceny Wniosków w oparciu o regulamin oceni wnioski. Wsparcie inwestycyjne obejmie 17 kobiet i 13 mężczyzn. Po udokumentowaniu zarejestrowanie firmy w województwie lubuskim, przedstawieniu zabezpieczenia i prowadzenia działalności gospodarczej przynajmniej w województwie lubuskim, otrzymają wsparcie pomostowe na 6m-cy od rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wsparcie pomostowe przedłużone przyznane będzie po ocenie wniosków przez KOW na kolejne 6m-cy. Kontrola BO prowadzona będzie w sposób ciągły przez 12m-cy od rozpoczęcie działalności gospodarczej.

ŻAGAŃSKA AGENCJA ROZWOJU LOKALNEGO SP. Z O.O.

Tytuł projektu – Fabryka pracy – kompleksowe wsparcie outplacementowe dla pracowników branż przechodzących procesy adaptacyjne w powiecie żagańskim

Okres realizacji projektu – od 01.05.2011 do 31.03.2013

Kwota dofinansowania: 556 804,00 zł

Cele projektu – Kompleksowe wsparcie 76 pracowników (39 kobiet/37 mężczyzn) przedsiębiorstw przechodzących procesy adaptacyjne i modernizacyjne oraz osób zwolnionych w powiecie żagańskim poprzez objęcie ich w okresie od 01.05.2011 do 31.03.2013 programem outplacementowym gwarantującym dostosowanie ich kwalifikacji i umiejętności do potrzeb lokalnej gospodarki.

Grupy docelowe – Zgodnie z SZOP projekt zakłada objęcie wsparciem 2 typów tj. osób, których stosunek pracy wygasł lub został rozwiązany z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu oraz osób zagrożonych zwolnieniem z przyczyn niedotyczących pracownika zatrudnionych u pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i modernizacyjne. Beneficjentem ostatecznym projektu będzie 76 osób zamieszkałych na terenie powiatu żagańskiego, które pozostają bez pracy lub są w obliczu ryzyka utraty zatrudnienia. Dostępne miejsca w projekcie rozdysponowano pomiędzy kobiet i mężczyzn zgodnie z parytetem podziału płci wyliczonym w pkt.3.1 tj. 39 kobiet, 51,2% i 37 mężczyzn, 48,8%.

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. ZADANIE 1 - Zarządzanie projektem-organizacja biura projektu, zakup wyposażenia, zatrudnienie kadry projektu, kontakt z IP, przygotowanie i realizacja akcji info-promo i PR projektu, szkolenie tematyczne i kwartalne spotkania dotyczące kwestii równościowych, rozliczenie i zamknięcie projektu. ZADANIE 2 - Rekrutacja BO do grup szkoleniowych oraz punktu pośrednictwa pracy–realizowane we współpracy z PUP Żagań. Przeprowadzenie 6 akcji rekrutacyjnych (3 ukierunkowane na nabór BO do 3 grup szkoleniowych oraz 3 na nabór BO do PPP). Na potrzeby rekrutacji wykonane i rozdystrybuowane zostaną plakaty, ulotki, ogłoszenia w prasie i radio lokalnym. FAZA WŁAŚCIWA (ZADANIE 3 - Poradnictwo zawodowe i psychologiczne, ZADANIE 4 - Realizacja szkoleń, ZADANIE 5 - Punkt pośrednictwa pracy). Każda z grup objęta zostanie systemowym wsparciem w zakresie: 1. Poradnictwa zawodowego i psychologicznego. Zakres: PZ (usługi doradcze w zakresie wyboru nowego zawodu i poruszania się po rynku pracy wraz z zastosowaniem indywidualnych planów działań-IPD), PP (usługi doradcze w zakresie radzenia sobie w stresujących sytuacjach, uzyskania poczucia atrakcyjności zawodowej i pewności siebie na rynku pracy) 2. Szkoleń przekwalifikowujących tj. pracownik administracji-biurowej, opiekun osób starszych. W ramach modułu w jednej grupie tworzone zostaną 2 podgrupy w zależności od kierunku szkolenia (pracownik biurowy lub opiekun). Realizacja szkoleń zostanie zlecona kompetentnym podmiotom zewnętrznym. 3. Punkt pośrednictwa pracy. Realizacja we współpracy z PUP Żagań. Zakres: wyszukiwanie ofert pracy pod indywidualne umiejętności BO (nakreślone w IPD oraz podczas indywidualnej rozmowy). Oferty pracy dystrybuowane 4 kanałami tj. „face to face”, e-mail, sms, platforma outplacement. Z usług PPP oprócz BO objętych modułem szkoleniowo-doradczym, korzystać będą inne osoby nie objęte dotąd projektem. Dlatego też każde uruchomienie PPP poprzedzone zostanie akcją informacyjną. ZADANIE 6 - Interaktywna platforma outplacement dla powiatu żagańskiego wraz ze stroną internetową projektu oraz ewaluacja i monitoring wewnętrzny projektu - platforma będzie stanowić swoisty „pomost” pomiędzy pracodawcami poszukującymi pracowników a osobami poszukującymi pracy. Na portalu zamieszczane będą m.in. aktualne informacje i opracowania PUP, WUP dotyczące rynku pracy, CV osób objętych projektem poszukujących pracy, oferty pracy pracodawców, porady prawne, informacje gospodarcze oraz bieżące informacje o projekcie. Ponadto, w zadaniu przewidziano działania ewaluacyjne i monitoringowe (ex-ante, on-going, ex-post) umożliwiające błyskawiczne zareagowanie na każde zagrożenie nieosiągnięcia celów i wskaźników projektu.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do