W kilka dni po rozwiązaniu pięcioletniego sojuszu z grupą Fiat Auto koncern General Motors zdecydował się pozostawić w Turynie europejską siedzibę spółki GM Powertrain, która zajmuje się technologią stosowaną w silnikach wysokoprężnych. Powstanie tu również specjalne centrum badawcze o zasięgu światowym, które prowadzić będzie prace nad jednostkami diesla. Również we Turynie swoją siedzibę miała spółka Fiat GM Powertrain, którą powołano do życia w lipcu 2000 r.
W ramach ugody wartej 2 mld USD między Fiatem i GM, Amerykanie zapłacą m.in. za zakup 50% udziałów w fabryce w Bielsku-Białej, która produkuje silniki diesla 1.3. GM będzie miał również prawo (50%) do własności intelektualnej w ramach tego przedsięwzięcia.
Szacuje się, że w tym roku auta z silnikiem wysokoprężnym stanowić będą połowę łącznej sprzedaży samochodów na rynku europejskim, a do roku 2009 ma to być od 60 do 65%.
Komentarze opinie